Aviseringar
Rensa alla

Rökstopp på väg i bilen


Ämnesstartare

http://www.sydsvenskan.se/sverige/rokstopp-pa-vag-i-bilen/

Vad tycker ni nikotinister om detta?
Personligen känns det som att snart ska man inte längre få röka överhuvudtaget, vissa hyresvärder har ju tom. förbjudit hyresgästerna att röka på sin egen balkong!

Rökrummen på sjukhusen har tagits bort, nu får inte längre anställda röka på arbetstid, inte ens på rasten. Det blir ju bara mer och mer förbud.

Man får snart inte röka överhuvudtaget längre. Hur tänker de? Vad ska vi inbitna nikotinister göra?


   
Citera

ZHUCHENG-SHANDONG:

Vad ska vi inbitna nikotinister göra?

Sluta röka.


   
SvaraCitera

Bryta mot lagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Sluta röka.

Ja, men hur lätt är det? Är det här verkligen helt rätt av regeringen att bestämma? Man kan undvika rökare.


   
SvaraCitera

Å ena sidan känns det lite fånigt.
Å andra sidan vill jag inte att folk andas giftig rök på mig. Får mig att vilja gå fram och rapa eller lägga en brakskit i deras ansikte. =/

Är ju ändå bara mest småtjejer som röker nu för tiden och många är under 18. Spelar det någon roll hur förbjudet det blir..?


   
SvaraCitera

ZHUCHENG-SHANDONG:

Man kan undvika rökare.

Varför ska ickerökare behöva lida för att ni har lite förstånd och dålig självdisciplin? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Varför ska ickerökare behöva lida för att ni har lite förstånd och dålig självdisciplin?

När jag röker går jag undan, jag går ut på balkongen.
När jag väntar på bussen ställer jag mig bredvid busskuren och inte i, när jag sedan går på stan och ska gå förbi hela Folkungagatan så tar jag en cigg när jag går och förbipasserande tar inte särskilt mycket skada.


   
SvaraCitera

ZHUCHENG-SHANDONG:

Man kan undvika rökare.

De finns överallt så nej.
Även om de går en bit ifrån på perrong, busskur osv så kan det hända att vinden blåser röken mot en. Vissa är dumma nog och står bredvid en (och jag hatar att klaga om det inte är så att de medvetet gör så för att jäklas med en). Hemma hos mamma är det omöjligt att vara utan rökare då de röker både i köket (under ventilatorn) och strax utanför ytterdörren. Så det är inte bara att undvika rökare.

ZHUCHENG-SHANDONG:

förbipasserande tar inte särskilt mycket skada.

Ingen skada alls > lite skada
Är att föredra.


   
SvaraCitera

Jag tycker absolut att det bör finnas någonstans att gå och röka, men att astmatikers rätt att andas bör premieras.

Rökare bör hellre hjälpas att sluta röka än att bara sopas under mattan. Har sett en massa undersökningar som sagt att en rungande majoritet uttalat vill sluta röka, så...


   
SvaraCitera

jag tycker det är ett jävla tramsfokus och ett deprimerande tecken på hur lågt våra politiker satt ribban för deras insats, men jag hade väl egentligen inte brytt mig så farligt om förbuden nu ändå införs. rökning är bekvämt, men överflödigt.


   
SvaraCitera

skönt att slippa rökare


   
SvaraCitera

Lol säger jag. Är en artig rökare, försöker alltid gå undan från folk, men att förbjuda mig att röka på t.ex. gågator känns silly.


   
SvaraCitera

rökare kostar ju samhället en massa i vårdkostnader å andra sidan samt förpestar för astmatiker (det spelar ingen roll om ni står en bit bort då det finns någonting som heter vind)
så jag är nog övervägande positiv. tror jag.


   
SvaraCitera

folkhälsoinstitutet är stollar.


   
SvaraCitera

Jag själv tycker att det är frustrerande att behöva andas in en persons cigarettrök. Men vad är viktigast, att skicka ut polispatruller efter rökare eller bankrånare?

Självklart tycker jag att det är helt rätt att införa rökförbud där det vistas mycket folk. T.e.x på sportarenor, i busskuren, uteserveringar och i parker. Men det ska inte behövas om alla ickerökare börjar våga säga ifrån och rätar på ryggen.


   
SvaraCitera