Aviseringar
Rensa alla

Rökstopp på väg i bilen


Ämnesstartare

Jag tror att många av er glömmer bort att kroppens funktion att läka är inget man ska underskatta.
Det finns så mycket mer allvarligare brott än att röka. Politikerna tror att de gör något bra när de skulle kunna göra något annat i andra situationer som skulle vara till mycket bättre möda.


   
SvaraCitera

Mig drabbar det ej, röker så långt från barn och icke-rökare man kan komma. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Mig drabbar det ej, röker så långt från barn och icke-rökare man kan komma.

Vänta du bara, snart får vi inte ens röka enskilt om politikerna får bestämma.


   
SvaraCitera

tycker det ska finnas angivna platser där man får röka. Tycker det är skitjobbigt när jag är ute med ungen jag är barnflicka åt och någon ställer sig och röker bredvid honom. Jag är fd rökare och jag skulle aldrig ha bolmat på ett barn.


   
SvaraCitera

Tänk när man fick röka på restauranger och liknande, åh ljuva forntid

Där jag bor är det förbjudet att röka på balkong/liknande, men inomhus är det tillåtet av någon anledning


   
SvaraCitera

Folkhälsoinstitutet är ju fan slut i huvudet, visst vid lekplatser kan jag förstå det. Vettigt, men i ens egen biljävel? - give me a breakjävel. Denna hetsjakt och stigmatisering blir bara värre och värre medan antalet rökande ungdomar verkar öka något, jag skrattar gott för mig själv (hostar lite också) åt ännu en missräkning från fascisthälsoinstitutet.


   
SvaraCitera

kom tänka på denna.


   
SvaraCitera

ZHUCHENG-SHANDONG:

Vänta du bara, snart får vi inte ens röka enskilt om politikerna får bestämma.

Som om någon bryr sig om det? [zzz] För det är väl inte som att det kommer sitta snutar och spana i varenda skogsområde om natten efter illegala rökare? Möjligtvis i Fjollträsk dårååå, tror vi smålänningar klarar oss under radarn faktiskt..


   
SvaraCitera

passaro:

kom tänka på denna.

[bigsmile]

Du också alltså?


   
SvaraCitera

dazed:

Du också alltså?

Den är klockren.


   
SvaraCitera
kachin

dazed:

men i ens egen biljävel? - give me a breakjävel.

[love]


   
SvaraCitera

dazed:

Vettigt, men i ens egen biljävel? - give me a breakjävel.

Om jag förstod det rätt så verkar det bara gälla om barn åker med i bilen samtidigt. Så om man är själv i bilen eller åker med någon annan vuxen så får man röka.


   
SvaraCitera

Ganon:

Om jag förstod det rätt så verkar det bara gälla om barn åker med i bilen samtidigt. Så om man är själv i bilen eller åker med någon annan vuxen så får man röka.

Okej man kan ju hoppas att folk gör så redan, även om rökning i bil känns ganska exotiskt idag. Det där kan jag ju förstå.


   
SvaraCitera

Gågata, kom igen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag såg en gång en färdtjänstchaufför som körde en buss som satt och rökte i bussen, han hade dock ingen kund men det gjorde mig extremt irriterad. Fast privatbilar är ju inte färdtjänstbussar.


   
SvaraCitera