Aviseringar
Rensa alla

Rökt cannabis i nio år sen slutat, fråga vad som helst!


Ämnesstartare

Jag är 25 år och bor i en förort till Stockholm.  Sen en tid tillbaka har jag slutat röka helt. I princip alla i min omgivning har rökt (eller tagit annat) sedan jag var 16. Tänkte försöka slå hål på en del myter om cannabis och svarar på era frågor så gott det går.


   
Citera
Ämnesetiketter

hej, hur mår du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hejsan amsi! Minnet har ju varit bättre och jag har lite svårt att ta in stora mängder information. Annars är det kanon! 


   
SvaraCitera

skönt att slippa minnas keffa grejer 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, men kefft att inte minnas bra grejer också.


   
SvaraCitera

vad är det för myter du vill slå hål på


   
SvaraCitera

fick du ut något av att röka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydkontinent: Jag läser ju en hel del om nya forskningar, saker som delas på facebook och liknande. Och jag märker att en hel del stämmer inte överens med verkligheten. Bl a att det inte är beroendeframkallande. Cannabis är vanebildande. vilket gör det i vissa fall svårt att sluta ändå. Flera vänner har inte orkat lägga av helt. Eller så har dom lyckats och börjat dricka istället för att dom saknar något att berusa sig med varje dag. En annan viktig del är att aboslut inte börja för tidigt, börjar man innan man är minst 20 så sabbar man utvecklingen i sin kropp. Hjärnan är inte färdigutvecklad fören runt 20-25 års åldern. Kan göra att man inte tar in det man bör lära sig i skolan t ex.

amsi: Ja ibland, det är ju sjukt soft att bara dega i soffan alla kvällar i veckan. Men till slut inser man ju att man missar väldigt mycket. Man orkar ju sällan gå på fest med mycket folk, träna, resa osv. Jag med flera har ju varit ganska nöjda med att bara hänga och "slippa" göra något. Sen ska man inte dra alla över samma kam. Många orkar visst göra saker, men det kräver enligt mig mycket mer ansträngning än om man är ren.


   
SvaraCitera
Kudhos

Började du skriva hiphop? 


   
SvaraCitera
Kudhos

Eller du är kanske en reggae kind of dude? 

Is this love is this love is this love, that I'm feeeeelin'


   
SvaraCitera

Är du för den nuvarande cannabis lagstiftningen? 


   
SvaraCitera

Landvetter: Bl a att det inte är beroendeframkallande. Cannabis är vanebildande.

Inte på något betydande vis, lite dåligt humör och svårt att sova i en dag eller så efter att man rökt i någon månad, på sin höjd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Haha, lustigt att du frågar. Började dock måla graffiti istället. inte på grund av att jag rökte kanske...


   
SvaraCitera
Kudhos

Rökte du för det hette cannabis? Om det hette cannotabis, hade du låtit bli?

okej. Nog skämtat. 

Önskar du att någonsin aldrig började blaze:a? Att det har lett dig till ett liv du inte tänkt dig? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente: Nej, jag för för en avkriminalisering eller en reglerad legalisering med minst 20-års gräns. Det som händer nu är bara idiotiskt och kostar samhället massor av pengar. Skulle man gå en "systembolaget" -väg med information och reglerad handel skulle det antagligen fungera galant.

Kronotomi: Det där är olika från person till person. Jag hade det jobbigt någon vecka eller så när jag väl bestämde mig. Men innan dess har jag försökt sluta i säkert ett år. Det jobbiga är ju när alla runt om en röker.


   
SvaraCitera