Aviseringar
Rensa alla

Röktråden


Ämnesstartare

Hej,
Det här behövs. I den här tråden vill jag samla alla individer som anser att tobaksrökning bör likställas med rekreation. Den är för er som ser det meditativa i att med en högst medveten kadens insupa nikotinstinn, välgörande rök och känna den något dövande kicken strax efter. Det är en speciell – jag skulle själv säga magisk – känsla. Något som inte liknar något annat och något som verkar på de synapser som ofta ligger i glömska.

Vilka tobakssorter föredrar ni? Röker ni cigarretter? Rullar ni eget? Cigarrettcigarriller? Cigarriller? Cigarrer? Pipa?

Vilken typ av cigarrett är er favorit (om ni nu röker cigarretter)? Är det den direkt efter ett geggigt knull, den i regnet under ett paraply, den man tar direkt när man vaknar, den efter maten, eller den ni delar med en hemlös på stationen?

Jag blev kraftigt nikotinförgiftad en gång. Då kunde jag inte resa mig från marken på tre timmar och blev grågrön i ansiktet; jag spydde dessutom så mycket att jag fick träningsvärk i magen och ända ner i pungen, sedan sov jag i sjutton timmar i sträck.

Om ni fick välja mellan att leva till sjuttiofem eller att leva till femtio men då helt säkert veta att ni kommer ha minst femton minuters frid garanterad varje dag, vad hade ni då valt? Jag har valt det senare.

Lista över häftiga rökare:
Loa Falkman
Mahatma Gandhi
Victor Sjöström
Ian Brady
Xzibit
Raoul Wallenberg
Claire Wikholm

Samlas kring den varma röken, pussa varandra på kinden, sträck era tändare till era behövande kamrater.

Image


   
Citera

färre cigaretter åt folket


   
SvaraCitera

thank you for smoking


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

färre cigaretter åt folket

Din äckliga kommunist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vilken fin tråd. Tycker redan om den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera

Utspädaren:

Din äckliga kommunist.

det är inte jag som röker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

det är inte jag som röker

Get lost dårå.. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

det är inte jag som röker

Marodör. Låt mig bli och låt tråden vara fri från vidare nedskräpning från Din småsinta sida. Kram, Blivande_japan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dags för en cigg.


   
SvaraCitera

Utspädaren:

Marodör. Låt mig bli och låt tråden vara fri från vidare nedskräpning från Din småsinta sida. Kram, Blivande_japan.

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isotop:

Dags för en cigg.

Hurra! Hurra! Hurra! Hurra! Sort?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har nästan alltid rullat egna, gör min egen rulltobak numer också. Gillar dock inte att jag inte har några filter hemma, jag gillar filtercigarretter bättre än vanliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jag har nästan alltid rullat egna, gör min egen rulltobak numer också. Gillar dock inte att jag inte har några filter hemma, jag gillar filtercigarretter bättre än vanliga.

Hur gör du när du gör din egen rulltobak? Har du en egen odling på balkongen eller beställer du råtobak som du så att säga tar hand om innan den är rökfärdig? Berätta. Vi är mycket intresserade, jag särskilt. Innan du gjorde din egen tobak, vilka märken av rulltobak föredrog du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har dessutom king-sizepapper jag köpte på fyllan, som vanligt kollade jag inte efter vad jag fick och eftersom nästan alla utom mig som köper rullpapper är haschtomtar får man nästan alltid king-size när man frågar efter rizlapapper. Det hela är ju helt galet, ungefär som att man skulle få en 2-literscola när man frågar efter cola på en pizzeria.

jävla haschtomtar alltså!!!


   
SvaraCitera