Aviseringar
Rensa alla

Röstade på Mp - inte riktigt klok?!


Ämnesstartare

Jag har förtidsröstat. Och är inte speciellt intresserad av politik, men gick på det lilla jag hört och läst + min magkänsla. Och jag röstade på Miljöpartiet i alla de tre valen. Vilket känns bra.

Men människor som står mig nära tycker att jag inte är riktigt klok. Varför?
Jo, Mp vill höja bensinskatten och om de får som de vill så har ju ingen råd att köra bil (+ mc, båt osv.) och det är likamed jordens undergång typ. Samt att jag får höra något i stil med "Det spelar ingen roll om vi kämpar för å förbättra miljön när andra länder skiter i den".

Så mina frågor är:
Hur ska jag bemöta den här kritiken? (känner mig bara nedtryckt och påhoppad så svarar undvikande eller gör något annat)
Hur mycket vill Mp höja bensinskatten med egentligen?


   
Citera
Ämnesetiketter

Säg att de ska sluta vara så bekväma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm tror inte det håller. Vissa bor på landet med svåra eller icke befintliga pendlings möjligheter.
+ att många lever för sina motorcyklar och båtar. Det är deras största intressen..


   
SvaraCitera
Kudhos

Säg att du röstar på det som tilltalar dig! Det är din röst, ingen annans. 


   
SvaraCitera

Bra röstat


   
SvaraCitera

Dyr bensin = Kommunaltrafik blir billigare än att åka bil = fler åker kommunalt = mindre utsläpp = mindre globaluppvärmning = större chans att rädda jorden/sakta ner till eventuell undergång pga att vi sabbar jorden då vi är lata jävlar.

+ det gör visst skillnad om ett helt land börjar minska på utsläppen och om andra länder ser att det fungerar bra så kan det inspirera dem till att prova samma sak. Någon måste ju börja, tänker alla som dina vänner kommer allt gå åt skogen.


   
SvaraCitera

gå in på miljöpartiets facebooksida, där har folk som dina polare kommenterat och det finns svar (bland annat från miljöpartiet themselves).


   
SvaraCitera

Du kan alltid ångerrösta


   
SvaraCitera

Du har rätt att rösta på vad f*n du vill, så skit i vad andra säger.
Det är ju inte deras ensak vad du gör med din rösträtt.

Miljöpartiet verkar tänka framåt och dina nära verkar vara tröga bakåtsträvare, så var stolt över din åsikt och försök att inte bry dig om vad andra säger. Glad


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

vladimir putin hyllar din insats


   
SvaraCitera