Aviseringar
Rensa alla

rött eller blont?


Ämnesstartare

BUFFALO SOLDIER:

Hade ju underlättat att se en bild på dig för att veta vad som passar dig.

jo jag vet, men har ingen nytagen ändå, sorri

Possibly maybe:

First impression är ju viktigt speciellt om man ska bli (läraren bryr nog sig lite) eller är frisör. ingen vill ju klippa sig hos någon som inte ens kan ta hand om sitt eget hår.

ja.. precis, så tänker jag med. alltså. egentligen ÄR jag rätt dålig på att fixa mitt eget, men är en höjdare på att fixa andras, mitt egna hår ser alltid ut som crap typ (förut när jag har långt hår och kan styla det snyggt, men nu när det är typ lite längre än axellångt blir det inte snyggt vad jag än gör).

men om jag liksom nyligen varit hos frisör (fast det vet ju inte dom) och har klippt bort det slitna och färgat det snyggt så blir det ju ett betydligt bättre första intryck iaf (:

Possibly maybe:

jag har inte gjort det iaf 😉 good luck ;P

har du rött? åh, haru bild ? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

jo jag vet, men har ingen nytagen ändå, sorri

Ta en gammal då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BUFFALO SOLDIER:

Ta en gammal då.

orka leta! :C i vilket fall som helst, skaffar jag rött lär jag väl ta lite nya bilder på mig själv. då kan ni ju säga om jag passar i det eller inte? [party] fast om jag inte passar sen får jag väl färga typ helbrunt eller nått men tror ej det är så stor risk faktiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

rött! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orka skifta färger hit och dit, du är nog fin i den färgen du har nu.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

men om jag liksom nyligen varit hos frisör (fast det vet ju inte dom) och har klippt bort det slitna och färgat det snyggt så blir det ju ett betydligt bättre första intryck iaf (:

[y]

Miuuw:

har du rött? åh, haru bild ? 😀

På bilden har lindsay lohan typ kastanjebrunt hår. jag har lite mörkare, röd brunt hår.. tror inte du är ute efter just den nyansen. har postat bild här, orkar inte leta upp :$ om du går bakåt några sidor i hur ser ni ut tråden så hittar du 😛 eller kollar mina inlägg :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

det blir billigare med rött i längden

naaae,det är det inte! du måste fortfarande färga utväxten ofta. sen blir rött hår asfort dassigt och fult, så vill man ha riktigt rött hår så måste man färga om det ofta, för den färgen har en benägenhet att gå ur håret fort:(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

rött! (Du röstade på detta alternativ)

fast naturlig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

rött! (Du röstade på detta alternativ)

Måste hålla mig borta från sånna här trådar! Jag SKA behålla min hårfärg[mad]


   
SvaraCitera
Hando

Miuuw:

rött! (Du röstade på detta alternativ)

Rött hår är underskattat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

rött! (Du röstade på detta alternativ)
85.0% (17 st)

blont!
0.0% (0 st)

hahahaha, ok <3

Link:

du är nog fin i den färgen du har nu.[y]

nej! eller jo, men finare i rött. tror jag. liksom eftersom mitt hår icke är naturligt blont (och det syns ju) så ger det lite fjortis-vibbar

Link:

Orka skifta färger hit och dit

det är kul med förändringar!

Possibly maybe:

ld här, orkar inte leta upp :$ om du går bakåt några sidor i hur ser ni ut tråden så hittar du 😛 eller kollar mina inlägg :s

haha, men orka! :p

Complicated:

naaae,det är det inte! du måste fortfarande färga utväxten ofta. sen blir rött hår asfort dassigt och fult, så vill man ha riktigt rött hår så måste man färga om det ofta, för den färgen har en benägenhet att gå ur håret fort:(

okej! :/ men aja, det sliter ju mindre på håret iaf

Harpyja:

Jag SKA behålla min hårfärg[mad]

nej, go redhead ;)) (alltså fyfan, sökte i webbläsaren "redhead" nyss för att kolla bilder (brukar komma till första bästa sidan eller så brukar det ju bli), och så kom jag till en jävla porrsida. :|)

Image
hot hot hot


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

det är kul med förändringar!

Men sliter inte det rätt mycket på håret om man gör det för ofta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Men sliter inte det rätt mycket på håret om man gör det för ofta?

jo. [blush] det är därför jag måste klippa håret jämt för jag brukar färga/bleka typ två gånger/mån. innan jag började med blekningsprocessen tonade jag håret en gång i månaden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

jo. det är därför jag måste klippa håret jämt för jag brukar färga/bleka typ två gånger/mån. innan jag började med blekningsprocessen tonade jag håret en gång i månaden

Så det nya som växer ut påverkas inte av tidigare färgningar?
Någon påstod iaf det förr, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. ^^
Men det låter faktiskt lite konstigt, hur skulle det kunna påverka egentligen? Hon menade typ att färgen eller något kröp ned till- eller under hårbottnen eller något annat konstigt XD. Det stämmer inte eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Men det låter faktiskt lite konstigt, hur skulle det kunna påverka egentligen? Hon menade typ att färgen eller något kröp ned till- eller under hårbottnen eller något annat konstigt XD. Det stämmer inte eller?

Nej det gör det ju inte. Alltså har man klippt det och det växer ut på nytt kan det ju inte påverkas av det? Enbart om man har slitet hår ända upp till rötterna typ men hur vanligt är det? Alltså, klipper man inte bort det slitna på ett tag "växer det" upp och högre och högre i hårstråna, så efter ett bra tag kan håret bli slitet ända upp till rötterna, och då om man inte klipper bort hela skiten så kan det ändå inte bli längre? Håret växer ju inte när det är slitet liksom.


   
SvaraCitera