Aviseringar
Rensa alla

Rött hår!


Ämnesstartare

Har färgat med random röd hårfärg från Willys, det var snyggt typ en vecka sen blev det helfail, typ bajsbrun/ljusröd [sad]
Ska färga med röd "extremtoning" snart, och jag undrar om jag borde bleka håret innan när jag redan har rött?
Det borde väl ge bäst resultat, men jag vill helst slippa bleka håret, sliter ju rätt mycket ^^

Så, färga extremtoning på redan färgat rött hår? Blir det bra eller ska jag bleka?


   
Citera
Ämnesetiketter

Rött som rött. Det gör väl inget. Jag undrar bara farför du ska ta toning som kommer att bli lika fail efter ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Rött som rött. Det gör väl inget. Jag undrar bara farför du ska ta toning som kommer att bli lika fail efter ett tag

Har kompisar som haft sånna extremtoningar, håller tydligen väldigt bra om man sköter det rätt..Men jag vet inte hur det är med rött till rödare ^^


   
SvaraCitera

tame:

håller tydligen väldigt bra om man sköter det rätt

Så är det med alla färger. Med tanke på att rött också är den svåraste att hålla kvar.

tame:

rött till rödare ^^

Extremrött?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Med tanke på att rött också är den svåraste att hålla kvar.

Yes tyvärr är det ju så [crazy]

Harpyja:

Extremrött?

Yes


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara att färga på. Det kommer att bli mer rött. Sedan kommer det att blekas ur ganska fort om du nu ska envisas med toning, eftersom toning inte tränger in i hårstrået som färg gör.


   
SvaraCitera

Toning är fail in the end. [no-no]


   
SvaraCitera

Varför i helvet köper du ifrån Lidl, shame on you or IT didn't happen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misfits:

Det kommer att bli mer rött. Sedan kommer det att blekas ur ganska fort om du nu ska envisas med toning

Skulle självklart färga extremrött om det fanns att köpa som permanent färg, tror bara det finns hos frisörer.

NormaJean:

Varför i helvet köper du ifrån Lidl, shame on you or IT didn't happen.

Mäh. Willys, är billigt [smile]


   
SvaraCitera

tame:

Mäh. Willys, är billigt

Aha, TYCKTE det stog LIDL haha [blush]där ser du, mens-psych made me 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NormaJean:

Aha, TYCKTE det stog LIDL haha [blush]där ser du, mens-psych made me 🙁

lol på mens-psych [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tame:

Skulle självklart färga extremrött om det fanns att köpa som permanent färg, tror bara det finns hos frisörer.

Inte direkt. Jag hittade extremrött i den där "brilliant"- serien de har på åhlens. Vet inte vad du menar med extremrött nu, men den var verkligen knallröd.


   
SvaraCitera

Jag blekte först sen rött. Blev knalligt.


   
SvaraCitera

Köp henna färg istället för sån där kemisk skit. Henna är en buske och funkar skit bra. Det sliter inte alls.


   
SvaraCitera

helenahoppni:

Köp henna färg istället för sån där kemisk skit. Henna är en buske och funkar skit bra. Det sliter inte alls.

Men jag undrar hur fan man färgar utväxten, eftersom ne fågel viskade i mitt öra att det blir rödare ju mer man färgar.


   
SvaraCitera