Aviseringar
Rensa alla

rolig nyhet som fick mig att skratta


vonKissekatt:

Den går ut på att lämna skogen ifred? Nä

Nä men det är inte skövling


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Och det bör för övrigt inte komma som en överraskning för någon att älg kostar skogsägare stora summor varje år, det är därför de tar inte jägare för att hålla beståndet nere.

ja kan se de så att man sätter stängsel runt de man vill ha ifred. (nejmen de går ju inte, bättre vi dödar dom så spar vi pengar)... återigen ä människan för dum för att fatta att de bara ä att sätta upp viltstängsel = problem löst


   
SvaraCitera

Jötunheimer:

Nä men det är inte skövling

inte just då nä


   
SvaraCitera

handendärnissen:

ja kan se de så att man sätter stängsel runt de man vill ha ifred. (nejmen de går ju inte, bättre vi dödar dom så spar vi pengar)... återigen ä människan för dum för att fatta att de bara ä att sätta upp viltstängsel = problem löst

Har du erfarenhet av skogsbruk eller jakt?


   
SvaraCitera

handendärnissen: ja kan se de så att man sätter stängsel runt de man vill ha ifred. (nejmen de går ju inte, bättre vi dödar dom så spar vi pengar)... återigen ä människan för dum för att fatta att de bara ä att sätta upp viltstängsel = problem löst

Jag tror att det handlar om för stora arealer för att det ska vara lönsamt att sätta upp viltstängsel. 


   
SvaraCitera

Skratta är kanske en överdrift men jag blir väldigt glad när det varma och sköna sommarvädret fortsätter dvs fortsatt T-shirt och shortsväder. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Har du erfarenhet av skogsbruk eller jakt?

lever i stort sett mitt i allt, har vart med på jakt skitmkt. en hel barndomsskog eller va man ska säga har ja sett förvandlas till ett stort hygge. ser ut som en tromb som drage förbi, där har dom planterat gran nu men de syns knappt än


   
SvaraCitera

handendärnissen:

lever i stort sett mitt i allt, har vart med på jakt skitmkt. en hel barndomsskog eller va man ska säga har ja sett förvandlas till ett stort hygge. ser ut som en tromb som drage förbi, där har dom planterat gran nu men de syns knappt än

Då borde du veta hur det funkar.


   
SvaraCitera
Draug

Skogens konung käkade barr långt innan människan fick för sig att det skulle kosta pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:
Skogens konung käkade barr långt innan människan fick för sig att det skulle kosta pengar.

ye men de verkar människor inte fatta


   
SvaraCitera

handendärnissen:

yep money o människor förstör, o om man nu inte vill att nyplanterade träd ska bli älgmat så ä de ju bara sätta stängsel runt om tills träden ä stora nog att klara av om en älg tuggar på de

Mm.. precis. Vi får tänka på vad som händer logiskt sett när vi tar älgarnas naturliga mat, klart som fan att de inte tänker svälta ihjäl. Vi får ta konsekvenserna av våra handlingar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Mm.. precis. Vi får tänka på vad som händer logiskt sett när vi tar älgarnas naturliga mat, klart som fan att de inte tänker svälta ihjäl. Vi får ta konsekvenserna av våra handlingar. 

egentligen så äter dom tall när de blir brist på annat dom äter så på vintern går de är enhel del tall för de ä typ de enda som finns till dom 


   
SvaraCitera