Aviseringar
Rensa alla

Roliga fakta om djur 😀


Ämnesstartare

tvestjärtar kan flyga (men gör det sällan)
tänk er en tvestjärt komma flygandes!!!! skulle dö


   
SvaraCitera

hannnah:

KÄLLA PLZ

http://www.eurekalert.org/pub_releases/2007-04/yu-bt042707.php

En ankas fitta har typ fall dörrar, fällor och magiska portar.
Männen har utvecklats för att ha en så listig kuk som möjligt, och dom har faktiskt större kukar än människor.

DELFINER, likt många andra djur TEX ankor sover med en hjärnhalva åt gången så att dom ska vara beredda på predators.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

Jooo, vet! såg en film om det en gång, finns ju helt störda saker där. Är som en annan planet! [love]

Superrrawesome! [love]

Image

Image

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

listig kuk

xDDD coolt

såg en bild ovan.


   
SvaraCitera

Dräparen:

delfiner är iofs lite coola, har hört att det finns svarta mördardelfiner som bor på havets botten som dödar typ större fiskar i grupp :S

Det behöver inte vara sant, nödvändigtvis med tanke på att unga manliga delfiner är as kaxiga och spöar upp hajar, dödar valar(Edit menar nog späckhuggare) ibland och e helt jävla galna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Valar är mer nära besläktade med rådjur än var de är med sälar.


   
SvaraCitera
Lounge

katamari:

funkar mitt tips?

ja[love][love][love][love] är huge begravning där nu

t.om. stora flugor badar i det

o min katt oxå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vilket tips
vad badar dom i


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

ja[love][love][love][love] är huge begravning där nu

t.om. stora flugor badar i det

mwahahah purrfect


   
SvaraCitera

katamari:

purrfect

he he he
puurr puuurr purrr

pga katten som bada oxo
de blev kul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vombater använder sin rumpa som en sköld mot rovdjur, eftersom den är hård.


   
SvaraCitera

anton96xo:

sitter du o hittar på skit om ankor oxå lr va? förstod att du hittat på om muslimer förut men vafan har dom stackars ankorna gjort dig

VA

Jag länkade en källa också min söta lilla gulliplumsa.
Ankfittor är väldigt komplicerade, hanarna och honorna har haft en rivalitets evolution, dock är jag inte säker på gangrape saken, men det andra verkar enligt mina källor stämma.
Dessutom håller jag inte med om många åsikter jag förr hade om muslimer....
Så hoppas att du inte håller sånt emot mig fortfarande eftersom att det inte är åsikter jag har längre.

Edit: Och det var inte tack vare folk på detta forumet som jag ändrade mig, vi tenderar att argumentera sjukt aggressivt och vad man förväntar sig bli en härlig, uppfriskande debatt blir en skit kastar tävling, majoriteten vinner igenom att dumförklara så mycket dom kan.
Först när jag sökte fakta istället för att sitta och bli nedtryckt så ändrades min syn, det betyder inte att jag har rätt nu, men jag har ingen anledning att dela åsikterna med mitt förra jag länge.


   
SvaraCitera

anton96xo:

käft jävla cp

katamari:

käften hiba

Jag tror att hon sa till mig, bli inte arg på henne hon menade inte dig.. Troligen.
Ah, jag försöker lära henne hur man beter sig men det tar tid, hon är en oslipad diamant ska du veta.

Visste ni att det finns svampar som hjärntvättar myror och gör dom till zombisar och tvingar dom att sprida deras säd/sperma över marken?
Myrorna håller tydligen fast vid löv tills dom dör också när detta händer, dom följer deras ledare till slutet


   
SvaraCitera

katamari:

wöö vad freaky

Ah, finns insekter som gör så också, tror inte att det hade låtit lika otroligt om jag sa det på ett vetenskapligt sätt..
det finns massvis med artiklar om detta, kan leta upp om du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

det finns massvis med artiklar om detta, kan leta upp om du vill.

nah, det är lugnt.

Coolare i så fall är ju häxdoktorer i södra usa (tror jag) som höll på med voodoo och gjorde folk till "zombies" som arbetade åt dem.


   
SvaraCitera