Aviseringar
Rensa alla

Roliga spel för nybörjare?


axcel
Ämnesstartare

Tjena,

Jag är riktigt sugen på att börja spela. Helst datorspel, men vill gärna ha tips på XBOX/PS-spel också. Jag är ganska ny i spelvärlden och är inte särskilt "erfaren" (suger på CS, Fifa, osv...) så skulle vilja spela nåt populärt spel som inte är särskilt svårt att faktiskt bli bra på.

Tack!


   
Citera
Ämnesetiketter

GTA är ganska kul. Inte så svårt att vara bra på heller


   
SvaraCitera

axcel:
Tjena,

Jag är riktigt sugen på att börja spela. Helst datorspel, men vill gärna ha tips på XBOX/PS-spel också. Jag är ganska ny i spelvärlden och är inte särskilt "erfaren" (suger på CS, Fifa, osv...) så skulle vilja spela nåt populärt spel som inte är särskilt svårt att faktiskt bli bra på.

Tack!

GTA och cs:go    Tumme upp


   
SvaraCitera
opega

Forza Horizon 3


   
SvaraCitera

Jazz Jackrabbit 2!
Kanske inte superpoppis nuförtiden, men rätt roligt och trevligt för nybörjare.


   
SvaraCitera

Civalry or i vart fall inte nybörjarvänligt.

Rome (total war) är användarvänligt, Rome II är lite svårare men man lär sig.
Oblivion (elder scrolls, Bethesda) är ett bra spel, enkelt att spela. Morrowind är svårt och Skyrim är inte svårt heller.


   
SvaraCitera

Farming simulator 2017


   
SvaraCitera
sies
 sies

Vad gillar du? Racing-, äventyr-, online-spel? 

GTA V är ett bra spel om man kör story mode, att köra GTA V: Online är inget jag rekommenderar för nybörjare. GTA V: Online är mest bara för de som spelat sedan det släpptes på PC, inget kul att börja nu. 

Fallout 4 är ett singleplayer spel, roligast på PC men finns också till konsoler. 


   
SvaraCitera

Tetris kanske? Riktigt roligt spel där man vänder och vrider på figurer så att dom bildar rader och inte kommer upp till toppen!!! Fantastiskt roligt


   
SvaraCitera

Rayman Legends - om man tycker plattformsspel som Super Mario i 2d är roliga lär man garanterat uppskatta detta, väldigt lätt att komma in i,  mycket roligt att spela + att designen är hur skön och charmig som helst. Det finns till alla nya konsoler och PC.

Journey - ett oerhört vackert spel och tar endast 2-3 timmar att klara, dock finns det bara till PS3 och PS4

opega:
Forza Horizon 3

Ett av mina favoritspel förra året och nybörjarvänligt är det, ja


   
SvaraCitera

Beror ju lite på vad du gillar, men t.ex:
* Stardew Valley - Lugnt och beroendeframkallande spel där man har sin lilla bondgård som man sköter om. Välgjort och med massa innehåll.
* Skyrim - Utforska en öppen fantasyvärld fylld av drakar, banditer och fantastiska landskap. Om du skaffar till PC finns även gott om mods för att exempelvis lägga till mer innehåll, förbättra grafiken eller varför inte anpassa spelen såsom du vill ha det. Även Oblivion och Morrowind ur samma serie (The elder scrolls) är riktigt bra, dock lite äldre.
* Fallout: New Vegas - Har mycket gemensamt med Skyrim och övriga Elder scrolls-spel, men har dock mer fokus på skjutvapen och utspelar sig istället i en postapokalyptisk ödemark. Mysig atmosfär och riktigt passande soundtrack, och är min favorit i Fallout-serien tack vare framförallt ett välgjort main quest där man tillåts välja mellan flera olika vägar. Även Fallout 3 och 4 kan rekommenderas.
* Magicka - Perfekt att spela med kompisar, gott om humor och har en hel del roliga saker man kan göra efter tillräckligt experimenterande. Väldigt enkelt att komma in i.
* To the moon - Om du letar efter mer story. Inte så jättemycket spelande i detta spel, utan känns ibland mer som en film. Dock ytterst välgjort med en väldigt fängslande story.


   
SvaraCitera

Bin weevils


   
SvaraCitera
Lillen

Vill du snacka spel så är jag kanske rätt person. Skälv spelar jag alltting, har 350+ spel, jag kan nog hjälpa dig att hitta något som du skulle vilja spela/ skulle tycka är kul. ,


   
SvaraCitera