Aviseringar
Rensa alla

roliga spel plx


Ämnesstartare

har spelat alla kul spel. säg nåt mer kul spel som jag inte har spelat.

tack


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

"kul" är ett sånt konstigt ord egentligen, hatar när jag råkar använda det[sad] tänker på denna:


   
SvaraCitera
Åtta

Rekommenderar Legend of Zelda: Minish Cap till GBA. En av mina favoriter i Zelda-serien.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

we <3 katamari


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Rekommenderar Legend of Zelda: Minish Cap till GBA. En av mina favoriter i Zelda-serien.

försöker spela igenom zelda OoT just nu, pga är väl allmänbildning eller nåt, men tycker bara att det är ganska tråkigt faktiskt, förstår inte var hypen kommer igrån[sad]. plus, känns som att nästan alla zeldaspel har exakt samma handling, och jag har redan spelat ett av dem (TP), vilket var helt ok men inte mer. så är inte så sugen på att spela igenom fler. tycker ärligt talat att hela serien känns välgit överhypad, kanske inte en populär åsikt, men tycker det.

det var säkert jättebra för sin tid, och kan förstå att det finns väldigt mycket nostalgi för det osv, men tycker inte att det har klarat "the test of time" särskillt bra, och så blir det lite tröttsamt att alla nya spel bara verkar vara samma koncept om och om igen och bara lever på franchisens fanbase.


   
SvaraCitera
Åtta

Nintendos BFF:

men tycker bara att det är ganska tråkigt faktiskt, förstår inte var hypen kommer igrån.

Jag gillar inte heller OoT. Är egentligen inte så intresserad av något 3d-Zelda.

Nintendos BFF:

känns som att nästan alla zeldaspel har exakt samma handling

Nja. Visst, samtliga spelen har en bortrövad Zelda som Link måste rädda genom att samla skräp från diverse tempel, men i övrigt så skiljer de sig rätt mycket. Jag tycker dock inte att du bör basera din uppfattning om serien utifrån TP. Jag hatade TP, och de flesta anser att det är en ganska svag installation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag gillar inte heller OoT.

SAYYYY WHAAAAAAAAT!?


   
SvaraCitera
Åtta

Dan_the_ironman:

SAYYYY WHAAAAAAAAT!?

Spelade LoZ (1 & 2) och MM som liten. Spelade inte OoT förrän jag var typ 12-13 (på emulator). Om man gick från ALttP → OoT förstår jag att det måste ha varit the shit, men jag såg bara ett spel som led av konsollens begränsningar och ovanan vid 3D-spel.

Sedan gillar jag inte riktigt att både OoT och MM är så satans mörka och dystra. Jag tycker att Zelda ska vara färgfyllt och glatt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Sedan gillar jag inte riktigt att både OoT och MM är så satans mörka och dystra.

det är ju det som är så bra med dem [blush] åguuuu saknar mitt 64 nu[sad]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men för fan raring, lite önskemål tack.


   
SvaraCitera
Åtta

Binding of Isaac (med expansionen Wrath of the Lamb) är annars löjligt bra. Jag tror aldrig att jag tidigare spenderat 100 timmar på ett spel som jag betalade $5 för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spelat Postal 2? ^^


   
SvaraCitera