Aviseringar
Rensa alla

Roligaste/galnaste fundamentalisten?


Ämnesstartare

Det finns många fundamentalister, och de flesta av dem har en tendens till att vara galna och komiska på ett omedvetet sätt. Frågan är, vilka fundamentalister roas du av?

UM: Dödsguden är ju en klassiker, såklart. Annars är även minutz3 och Salta Kätzchen roliga.

Fiktion: Som den Simpsonsfantast jag är så måste jag säga att jag är svag för Ned Flanders och hans familj. "Each leap brings us closer to God!"

IRL: Finns många, men Fred Phelps måste helt enkelt nämnas. Han är väldigt insnöad på homosexualitet, och anser att naturkatastrofer och terroristattacker är Guds straff för ett homovänligt samhälle. Han ogillar även judendomen (dess utövare dödade Jesus och är bögar), Sverige (pga att Åke Green blev anmäld för hatbrott, han anser att Green är en martyr) och Irland (ett katolsk land där alla är sodomitiska bögar, särskilt pysslingarna). Han har en sida där han har skrivit om vilka länder som är dömda till undergång och varför: http://www.godhatestheworld.com/
Och detta är bara början...


   
Citera

Tom cruise the galnaste och roligaste av dem alla (CRAZY)


   
SvaraCitera

Gudrun schyman


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Insert name here:

Salta Kätzchen

Jag är övertygad att han (till skillnad från t ex Minutz3) låtsas. Katten har ju förut varit helt annorlunda, och ingen blir religiös fanatiker på ett par månader...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lanina:

Jag är övertygad att han (till skillnad från t ex Minutz3) låtsas. Katten har ju förut varit helt annorlunda, och ingen blir religiös fanatiker på ett par månader...

Kanske, men vad gör inte Dödsguden? Fejk så det skriker om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Insert name here:

Kanske, men vad gör inte Dödsguden? Fejk så det skriker om det.

Jag är mer tveksam om honom.


   
SvaraCitera

Finns ett par roliga tokar på youtube. Eller ja, alla fundamentalister är ganska tokiga enligt mig. [cool]


   
SvaraCitera

Ingen slår Dödsguden. Han är helt borta. Jag undrar hur han tänker egentligen. Om alla trådar han gör bara är ett stort skämt eller om han verkligen tror på det själv.


   
SvaraCitera

Soltempelorden var festliga fundamentalister. De flesta domedagssekter är festliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Misael" och "Erik112" på UM. Fast dom är mest tragiska.


   
SvaraCitera

Jag måste säga den där snubben, ehh va fan heter han nu då? [tard]


   
SvaraCitera

Marshall Applewhite heter han ju, fast han är bara jävligt soft [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Insert name here:

Annars är även minutz3 och Salta Kätzchen roliga.

Tackar! [y]
"Hänger" inte här så mycket längre dock. Är ganska dåligt för själens frälsning, och de flesta här verkar dessutom ha förstenade hjärtan vilket gör att frälsning av andra själar är i det närmaste omöjligt.

Lanina:

(till skillnad från t ex Minutz3) låtsas. Katten har ju förut varit helt annorlunda, och ingen blir religiös fanatiker på ett par månader...

Definiera fundamentalist till att börja med.
Att vara trogen Guds ord är inte att vara fundementalist, det är att vara kristen. Dessutom är jag uppvuxen såsom ateist skall tilläggas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minutz3:

Att vara trogen Guds ord är inte att vara fundementalist, det är att vara kristen. Dessutom är jag uppvuxen såsom ateist skall tilläggas.

När man vägrar lyssna på andras åsikter och är strängt bokstavstroende så är man enligt mig fundamentalist.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera