Aviseringar
Rensa alla

Roligt att göra i Stockholm för en turist


Ämnesstartare

Hej! Min Holländska kompis ska komma till Stockholm i November. Jag har inga idéer på vad man borde göra med henne, visa henne osv.
Vill ha roliga saker att göra på dagarna, visst, kolla lite på staden är väl kul men sen då? Mer specifikt, VAD bör man se och VAD kan man göra?
Vad ska man göra som turist i Stockholm helt enkelt? (kom gärna med roligare och mer originella idéer än typ bara "gamla stan" eller "vasamuseet".

Och vad gör man på helgkvällarna? Tänkte gå ut men funkar inte eftersom hon är 17... Kan inte vara säker på att jag hittar nån rolig fest till hon är här. Vad fan gör man då? Känner värsta pressen på att vi måste ha kul.

Hjälp mig, vad ska jag hitta på?


   
Citera
Ämnesstartare

Visa henne den svenska skogen. I holland får man inte gå ut till skogen bara sådär! [y]


   
SvaraCitera

jag lånar din tråd lite...
jag vill ha tips på vad man kan göra i stockholm en fredagseftermiddag om man vill underhålla sig själv i tre timmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Norse Rite:

I holland får man inte gå ut till skogen bara sådär!

Får man inte? [surprised]

Keepdreaming:

be henne ta me bra weed i massor! då kommer ni ha kul 🙂

nope

Rivethead:

jag vill ha tips på vad man kan göra i stockholm en fredagseftermiddag om man vill underhålla sig själv i tre timmar.

Finns inte så mycet att göra själv. Kolla i affärer typ. Eller sätt dig på en bänk vid vattnet och filosofera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hammarby. Låna ut henne till mig [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajen Hardcore:

Hammarby.

Va?

Bajen Hardcore:

Låna ut henne till mig

Nä hon är min[no-no]


   
SvaraCitera

vimla:

Kolla i affärer typ. Eller sätt dig på en bänk vid vattnet och filosofera.

kan jag ju göra hemma [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vimla:

Får man inte? [surprised]

Nä, [cry] Jag vet inte varför men det kanske är för att det är så jäkla tätbefolkat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rivethead:

kan jag ju göra hemma

Jaha.. Gå på Skansen då.


   
SvaraCitera

vimla:

Jaha.. Gå på Skansen då.

gillar inte att sjunga o lyssna på kass musik... [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vimla:

nope

why not? ne men fan dra med henne på laserdoom? det kan va jävligt kul 🙂 hmm du kan även gå på bio?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vimla:

Va?

Sport.. Gå på match [love]

vimla:

Nä hon är min [no-no]

Jag ska ta henne från dig [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Keepdreaming:

laserdoom

det var faktiskt ett bra förslag. 😀 är det kul på riktigt? tyckte det när jag var typ 12 men det var ju ett tag sen. Hur många behöver man vara?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajen Hardcore:

Sport.. Gå på match

hm, tåls att tänka på. Även om det verkar lite skumt att dra med henne på några random svenska lag när jag typ inte ens själv bryr mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lyssna på det svenska språket.


   
SvaraCitera