Aviseringar
Rensa alla

Rollspel - "Drakar & Demoner"


Ämnesstartare

Leijonsparf:

min inställning till ankor är mycket komplex.

I lol'd.

Leijonsparf:

jag har svårt att se lotr som low fantasy, hur man än ser på saken.

Min rollspelsbakgrund är ju främst inom D&D, där halva världens befolkning är semidrakar och folk går omkring som julgranar pyntade med magiska föremål. Är jag som har skev referensram, bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är intresserad. Har dessvärre aldrig spelat DoD.

Vilket medium tänkte du att du skulle spela genom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spontant tänkte jag mig ett Drakar & Demoner/Sagan om Ringen-liknande äventyr i Skandinavisk miljö, dvs. djupa barrskogar, mossiga klippor, gula åkrar. Ja, you name it [smile]

Vad äventyret skulle gå ut på vet jag inte exakt, men det kanske kommer med rollerna, vad vi är för ena typer [smile]

En sak vet jag i alla fall... jag vill slakta troll! [bigcheers] Tycker DoD6 har grymt schysta troll nerskissade som jag skulle vilja använda mig av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh vad roligt! Jag är på 😀

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Pianopojke:

Drakar & Demoner/Sagan om Ringen-liknande äventyr i Skandinavisk miljö, dvs. djupa barrskogar, mossiga klippor, gula åkrar. Ja, you name it

Pianopojke:

slakta troll

awesome


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pianopojke:

Vad äventyret skulle gå ut på vet jag inte exakt, men det kanske kommer med rollerna, vad vi är för ena typer

Jag vill vara en hobbit.


   
SvaraCitera

de e ju ballt detta, men över internet njjaaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska jag vara ärlig har jag redan börjat fylla i ett formulär och skapa min karaktär 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade velat spela någon bitter. I övrigt är det lite skitsamma, så länge jag får vara pessimistisk och bitter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

I lol'd.

är mycket seriös. oftast gillar jag dod-ankor. ibland gör jag det inte.

KingGurka:

Min rollspelsbakgrund är ju främst inom D&D, där halva världens befolkning är semidrakar och folk går omkring som julgranar pyntade med magiska föremål. Är jag som har skev referensram, bara.

jo. men allt sammantaget så är trudvang low fantasy. ereb altor kan vara lite både och, det beror på var man befinner sig och vilken kampanj/epok man spelar. men definitivt närmare high fantasy, om än inte på nivån dnd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pianopojke:

Ska jag vara ärlig har jag redan börjat fylla i ett formulär och skapa min karaktär 🙂

Awesome. men vart spelar man?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Awesome. men vart spelar man?

Tror msn var förslaget.

Men ska någon SL-a eller ska vi köra något slags gemensamt SLande? Har en vän som gör sådant, men har aldrig begripit hur det funkar rent praktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Awesome. men vart spelar man?

Jaadu, det får väl la bli MSN eller om vi skulle hitta något smidigt forum som bara vi använder 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Men ska någon SL-a eller ska vi köra något slags gemensamt SLande? Har en vän som gör sådant, men har aldrig begripit hur det funkar rent praktiskt.

det finns ju rätt många indiespel som byggr till stor del på samberättande, men oftast så brukar det finnas en sl även i dessa, även om dennes roll är annorlunda. det jag spelat som kommit närmast är väl evolutionens barn. jag är inte helt säker på hur man borde lägga upp ett samberättande dod-baserat onlinespel, men förmodligen så är en primärt forumdriven modell det vettigaste. för att få lite flyt så är nog även simultana händelseförlopp att föredra, men det skiljer sig en hel del från vedertagen spelmekanik.


   
SvaraCitera

ah, skulle egentligen börjat spela rollspel igen, med några klasskamrater, sen fick jag bf och ansåg mig ej ha tid... men det är rowligt


   
SvaraCitera

DoD6? Sweet, pax för Thul.


   
SvaraCitera