Aviseringar
Rensa alla

Romantisk?


Ämnesstartare

Hej allihopa! [bigsmile]

Det är så att jag vill ha lite tips på hur man är romantisk. Varken jag eller min pojkvän är erfarna från tidigare relationer. Jag har sagt att jag gärna vill att han gör något romantiskt men jag vet inte vad. Kommer verkligen inte på något och jag skulle såklart vilja göra nåt romantiskt själv någon gång.

Jag kom i och för sig en dag tidigare till honom förr förra veckan och satt i hans rum och väntade tills han kom hem. Han blev väldigt glad [smile] Men jag kunde förstås överraskat honom med middag om jag hade pengar nog att köpa ingredienser och sånt [cry]


   
Citera
Ämnesstartare

Varför inte bjuda ut på middag?
Behöver inte alls vara någon fin resturang, men samtidigt inte mcdonalds.
Är dessutom ofta obekvämt på för flashiga ställen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men cheesus, det är väl bara att göra nåt? Tjejer om nåt brukar vara suckers för romantik. Krystade saker som tända ljus, bada badkar tillsammans eller sitta och mysa till en film funkar alltid. Dela på en flaska vin.

Som kille kan man överraska med blommor och/eller choklad. Gömma presenter. Ta en promenad på våren och plocka blommor tillsammmans, finns tusen saker man kan göra...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte så kul om man måste ha tips för att vara romantisk
Antingen är man romantiskt lagd, eller så är man inte det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej men jag behövde bara lite tips så där så man kommer på en massa andra saker jag hade t.ex. inte tänkt på att ta ett bad tillsammans, vi brukar alltid duscha tillsammans och det är väldigt mysigt men vore såklart härligt att bada nån gång med [y]

Jag är väl lite romantisk av mig eftersom jag tänkte på middag och ge presenter och sånt smått och gott men återstår väl att se om han är det. Jag ska ge honom dom här tipsen så får vi se om han gör nåt försök i att vara romantisk [wink]

Tack för tipsen [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodan89:

inte tänkt på att ta ett bad tillsammans

Va? Hur lyckas man? [bigsmile]

Sätt dig mellan hans ben, luta dig bakåt, bara njut och låt han va avundsjuk som får sitta med ryggen mot den hårda kalla badkarskanten. Usch! [wink]

Man kan alltid förhöja stämningen med att släcka helt i badrummet och ställa levande ljus på ett bord istället. Vattnet ska vara varmt förresten, riktigt varmt, så man kan ligga i ett tag...

Lycka till!


   
SvaraCitera
nrg89

Grejen är att det skall vara ganska spontant, då blir det mycket bättre, tycker jag. Det är bättre att någonting särskilt görs helt random, istället för att man planerar en halv evighet innan.

Det mest romantiska jag gjort med en tjej torde vara när vi sov utomhus en sommarnatt, för att jag bara tyckte att det passade. Det var fruktansvärt mysigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nrg89:

skall vara ganska spontant

Men om man som TS känner sig osäker på romantik kan man lika gärna planera i början...


   
SvaraCitera
nrg89

herr_nilsson:

Men om man som TS känner sig osäker på romantik kan man lika gärna planera i början...

Ja, det håller jag med om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitliv:

Det är inte så kul om man måste ha tips för att vara romantisk
Antingen är man romantiskt lagd, eller så är man inte det.

What (s)he said!

Det är ändå de spontanta sakerna som faktiskt blir mysiga. Om man t.ex. bara bestämmer sig en fin dag för att gå på picknick.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det låter väldigt mysigt det ni säger så ska föreslå att vi gör det när jag åker till han till helgen [bigsmile] Jag vill dessutom ta ett kort med honom,vi har inget när vi är tillsammans liksom. Jag hade tänkt ge han det i julklapp faktiskt. Ett foto av oss och en fin ram han kan ställa nånstans i sitt rum,det skulle han väl bli glad över eller vad säger ni? [smile]

Jag ska dessutom till honom och hans familj över jul så får hoppas att vi hittar på en massa att göra då eftersom vi mest spelar dataspel och ser på film och sånt men det är förstås huuur mysigt som helst, fast ibland vill man göra annat. Vet ni nåt kul man kan göra tillsammans som att bowla, gå på bio och såna saker gärna något lite ovanligt och som man kanske aldrig testat förut [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte om det går att ge tips på det, antingen är man romantisk eller så är man inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spela Risk, drick saft.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ISTHATSO:

Det är ändå de spontanta sakerna som faktiskt blir mysiga

Exakt. Om det är spontana saker blir det romantiskt, liksom automatiskt[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrämd av en kvist:

Spela Risk, drick saft.


   
SvaraCitera