Aviseringar
Rensa alla

Romeo och Julia


Ämnesstartare

Hejhej, det är jag igen, haha. Jag har många kärleksproblem..

Well, jag kärade ner mig i en kille på studenten för två veckor sedan men han drog tillbaka till sitt ex (läs: mer på "olyckligt kär tjej mot P&L) men mitt ex var också där på studenten. Han blev helt förtvivlad när han såg mig och den här andra killen. Jag hade väl hoppas på att den här killen var vägen ut från min halvjobbiga relation till mitt ex.

Jag har nämligen en tough love med mitt ex som jag egentligen vill dra mig ur ifrån, men misslyckas ständigt. Vi kan kalla mitt ex för Erik.

Jag och Erik har varit med varandra till och från i 2,5 år nu och vi har två helt olika uppfattningar om livet - ändå kommer vi ganska så bra överens och sexet är helt fantastiskt. Motsatser dras ju till varandra sägs det.

Mina föräldrar hatar dock honom för de tycker att han inte kan bete sig. Erik är inte direkt någon svärmorsdröm med andra ord så därför håller jag honom på sidan av.

Vi har försökt att gå vidare från varandra, i nuläget tror alla våra vänner att vi är KK's eller att vi inte ens umgås med varandra. Vi älskar dock varandra, men eftersom vi inte är tillsammans så har det varit en del otroheter också. Vi gör ju varandra otroligt sårade, men vi kan ju inte ställa krav på varandra heller - vi är ju inte tillsammans, ändå så älskar jag ju honom.

Jag höll på med en annan kille, vi kan kalla honom Rickard för några månader sen och vi höll på att bli tillsammans men jag kunde inte släppa mitt ex. Rickard blev så förkrossad när han fick reda på att jag och mitt ex Erik fortfarande sågs att jag och Rickard slutade ses efter det.

Nu är frågan. Jag och Erik kan inte släppa varandra, ska vi ändå försöka gå skilda vägar eller skita i mina föräldrar, i våra kompisar - och allt vad alla andra tycker. För att bli tillsammans?


   
Citera

En karl och en spårvagn springer man inte efter. För att det kommer alltid en ny. Problemet är att tidtabellen förändras med tiden. Hittar du någon under tiden så ska du använda honom som en hobby.


   
SvaraCitera

hjärtat går före hjärnan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

True and true...

Men kan ni ge mig lite mer specifika svar på hur jag ska göra?


   
SvaraCitera

Yemkela:

hjärtat går före hjärnan

nej.


   
SvaraCitera

Jag måste säga att det är skillnad mellan hjärta och attraktion till tough loves.

Det som är intressant här är att han "spikar" din vardag både bra och dåligt. Vilket gör att din emotionella nivå går upp och ner. Detta i sig skapar ett väldigt intressant och attraktiv förhållande.

Att det är svårt att ta sig ur, beror ofta på att man har jävligt bra sex i dessa relationer, för det är lite "tabu" / "får inte för alla andra".

Ibland får hjärtat ta sig en törn för att man ska kunna träffa någon som verkligen tycker om en. Attraktion kan skapas på sjukt många sätt. Sen vem säger att det är sunt? Det kan ju vara kul iallafall. Vi dricker ju cola, vissa snusar, vissa röker.

Så är det, sen bestämmer man själv och man lever ju faktiskt bara en gång 🙂 Du skulle behöva miljö byte, åka och backpacka ett år med någon polare och öppna dina ögon.


   
SvaraCitera