Aviseringar
Rensa alla

Romska läger rivs upp i Frankrike.


Ämnesstartare

hatsumi:

Låt mig fråga, är du nationalistisk och emot all invandring?

Jag är inte emot all invandring nej, och ja jag skulle nog gå under "nationalist".

hatsumi:

Så du menar att alla folkgrupper som blivit utsatta för rasism har förtjänat det? Enligt vems standard?

Nej, det menar jag icke. Dock har tattarna i detta fall satt sig själva i den sitsen.


   
SvaraCitera

stentuff:

Dock har tattarna i detta fall satt sig själva i den sitsen.

Hur?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

stentuff:

Ojdå, nu blev man tydligen varnad för HMF.

(Lite OT) Måste bara fråga vad du fick varning för? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatsumi:

Måste bara fråga vad du fick varning för? [cute]

Ja du, det undrar jag också.

hatsumi:

Hur?

Läs tråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatsumi:

(Lite OT) Måste bara fråga vad du fick varning för?

Antagligen

stentuff:

Ja jo, tattare är mycket väl utav kött och blod men de kommer alltid att vara andra klassens medborgare.

stentuff:

de kommer utav naturliga skäl aldrig att fungera heller då deras sätt att leva innefattar ett kraftigt avståndstagande ifrån både vår kultur, moral och etik.


   
SvaraCitera

stentuff:

Ja du, det undrar jag också.

Jag tycker att det är löjligt om man inte ska kunna ha en debatt där olika synvinklar och åsikter uttrycks utan att en med avvikande åsikter får en varning [confused] suck

stentuff:

Läs tråden.

Har ju gjort det, smarto. Tycker fortfarande inte att du har några överväldigande bevis för att romerna har dragit detta över sig själva.

För mig är romernas problematik med integration förknippad med övriga invandrares (främst utomeuropeiska invandrare) problematiska integration. Dessa grupper bor i stort sett uteslutande i förorter där "vanliga" svenskar inte bor, vilket således leder till att deras kontakt med den svenska världen blir minimal.
På grund av detta lever de vidare i sina egna kulturer samt skapar subkulturer för att kunna leva i symbios med varandra. När dessa människor sedan tvingas in i svenska grupper uppstår problematik, eftersom vi ser invandrarna som avvikande och vi får svårt att acceptera dem = de drar sig tillbaka till sina förorter där antalet invandrare stiger med jämn takt och de fortsätter leva i sina subkulturer och har aldrig en ärlig chans att integreras i det svenska samhället.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Redbulls:

Antagligen

Oki jag håller med om att det var väldigt onödigt skrivet och det är även fullständigt onödigt att kalla vissa grupper för öknamn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatsumi:

[confused] suck

Ja jo, men sen får man väl ta det för vad det är när forumet i sig kryllar utav ung-vänster folk.

hatsumi:

övriga invandrares (främst utomeuropeiska invandrare) problematiska integration

Nja, en förskönad bild utav det hela. Tattare (oj oj, varna mig nu!) är ett sådant folkslag som inte gärna beblandar sig med övriga, att de skulle ha problem med att integreras är väl uppenbart. Dock har de ju som sagts tidigare aldrig haft någon strävan efter att integreras själva då de lever med sina egna lagar, starka släktband osv.

hatsumi:

öknamn

Tattare, resandefolk, romer, avskum, hippies, gosegull, hjärtepojkar. Kalla dem vad du vill.

Sming:

åttondelen romer

[chocked]


   
SvaraCitera

hatsumi:

Dessa grupper bor i stort sett uteslutande i förorter där "vanliga" svenskar inte bor, vilket således leder till att deras kontakt med den svenska världen blir minimal.

Dom har ju själv valt att bo där och att inte beblanda sig med det Svenska folket. Zigenare har ju förfan rest upp och ner i Sverige i flera hundra år så chansen har dom ju verkligen haft, men istället för att försöka bli en del av samhället har dom snott och härjat sen den första zigenarkaravanen kom in i Sverige, inte direkt ett bra sätt att få Svenskarna att tycka om en..

Förövrigt tycker jag Stentuff är hård mot fel folkgrupp. Tattare är inte alls lika tjuvaktiga och Svenskhatande som Zigenare på långa vägar. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovanligt att det alltid är samma folk med samma åsikter som skriver när det gäller invandrare generellt sett.


   
SvaraCitera

vallon:

Dom har ju själv valt att bo där

Fel! Flyktingar blir placerade i olika områden, sedan är det svårt att ta sig därifrån.


   
SvaraCitera

stentuff:

objektiv

nog för att du faktiskt kan argumentera för din sak (även om argumenten till viss del är tvivelaktiga) så tror jag du missat innebörden i "objektiv" när du påstår att du själv är detta.

romer kan visst integreras om de, precis som alla andra som "integreras" ("avkulturaliseras" om man så vill) helt eller delvis ger upp sin kultur till förmån för den för tillfället rådande kulturen i det land där de integreras.


   
SvaraCitera

hatsumi:

Fel! Flyktingar blir placerade i olika områden, sedan är det svårt att ta sig därifrån.

Nej, detta stämmer verkligen inte, det är tyvärr något många fått för sig. Invandrare får bestämma själva vart dom ska flytta när dom kommer till Sverige och då väljer dom att segregera sig från Svenskarna och bo bland sina landsmän. Detta kan du själv kolla upp att så är fallet.

Obs. Ska iväg på semester en vecka från och med nu så kan inte svara på eventuella motargument, ha en trevlig dag. [bigcheers]


   
SvaraCitera

vallon:

Ska iväg på semester en vecka

Äh, det säger du bara. Jag tror att du försöker smita [wink]

vallon:

Nej, detta stämmer verkligen inte

källa på det? (när du kommer tillbaka)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt fulla stöd till Frankrike och deras handling att riva zigenarlägren! Önskar Sverige vore lika driftiga. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl bra att man river olagliga läger. De kan resa hem till Rumänien.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Dom blir dåligt behandlade och sätts i utanförskap. Detta har vi samtliga svenskar bidragit till.

Ja, vi svenskar är ett så hemskt och ondskefullt folk. Stackars zigenare [cry]


   
SvaraCitera