Aviseringar
Rensa alla

Ron Paul som ny amerikansk president!


Ämnesstartare

En möjlig framtida amerikansk president är Ron Paul.
Jag är inget stort fan av Republikanerna men tycker denna karl har vettiga idéer, vad tycker ni? Presidenten som USA behöver?

(Taget från Wikipedia)
"Han stödjer frihandel, samkönade äktenskap, kraftigt sänkta skatter, mindre statsmakt och en icke-interventionistisk utrikespolitik med utträde ur Nato och FN. Han röstade mot Patriot Act och Irakkriget. Paul opponerar sig också mot "the war on drugs" dvs kriget mot narkotika, vapenkontroll och illegal invandring men anser att problemen med invandring beror på välfärdsstaten, och vill låta delstaterna själva besluta om abort och eventuell droglegalisering."

Image


   
Citera

det finns inget bra med kraftigt sänkta skatter i usa dom behöver höjda skatter och det ganska ordentligt...


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Vilka företag äger honom?


   
SvaraCitera

qazedctgb:

det finns inget bra med kraftigt sänkta skatter i usa dom behöver höjda skatter och det ganska ordentligt...


   
SvaraCitera

Dessutom så ska du inte lita på wiki gällande honom pga meme


   
SvaraCitera

[crazy]


   
SvaraCitera

Amboshed:

"Han stödjer frihandel, samkönade äktenskap, kraftigt sänkta skatter,

Ursäkta!? Amerikanare betalar la ens knappt skatter? [zzz]


   
SvaraCitera

Han känns som en populist... men vad vet jag[blush]


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera

qazedctgb:

det finns inget bra med kraftigt sänkta skatter i usa dom behöver höjda skatter och det ganska ordentligt...


   
SvaraCitera

SLCD:

Vilka företag äger honom?

"Corporations are people too!"


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Bajwa:

"Corporations are people too!"

Och enligt rykten riktiga sociopater. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han driver många intressanta frågor. Han är skarpt kritisk till wall street och finansliberalism samtidigt som han inte vill ha en auktoritär kommunistisk ekonomi. Frihet, låga skatter och en konservativt samhälle utan storföretag. Hoppas han vinner.


   
SvaraCitera

tomte...


   
SvaraCitera

Liberalt mofo som tycker att Kreationism är en bra ide och borde läras i skolor plus att han får massa gratisröster från nerrökta pundare då han vill stoppa War on drugs.

Missuppfatta mig inte, jag är mot War on drugs också men tycker det är så jävla dumt att massa gräsrökare röstar på en fördomsfull yuppie bara för att han håller med dom i en fråga. Antar att man inte tänker så jättelångt om man gått ner sig så mycket.


   
SvaraCitera