Aviseringar
Rensa alla

Rosa rum till 16-åring?


Ämnesstartare

Jag ska få ett nytt rum för vi ska flytta. Eftersom jag nu har ett ganska tråkigt vitt rum utan något speciellt så vill jag att det nya ska bli något bra. Därför har jag tänkt ha en zebrarandig fondvägg och att alla detaljer som gardiner, matta, överkast, prydnadskuddar och andra små saker ska vara i en speciell färg. Min favoritfärg som jag kanske har haft i nästan 10 år är fortfarande rosa, men jag tänkte att eftersom jag är 16 år så passar det kanske inte med ett rosa rum. Jag är rädd att det kommer se barnsligt ut och att jag kanske tröttnar på rosa. Själv tycker jag ljusrosa känns lite för "prinsessitt" och barnsligt så lite mer skrikande ceriserosa kanske passar bättra, vad tycker ni? Kom gärna med förslag och åsikter!


   
Citera

Ärligt talat lär du tröttna på att ha alla saker i samma färg, dessutom är det svårt att få samma nyans på sakerna, det blir sällan bra. En mörkrosa fondvägg vore nice, då slipper du tapetsera dessutom (vilket dessutom är jävligt svårt att få till bra). Med endast en rosa fondvägg blir det lite roligare samtidigt som du inte behöver ångra dig om 2 år eftersom det trots allt passar till det mesta.


   
SvaraCitera

Vilken nyans av rosa talar vi om?


   
SvaraCitera

Att mpla ett rum cerisrosa är helt galet. Ta någon vanlig färg som vitt, blått eller ljusgrönt [smile]


   
SvaraCitera

Det beror väl på om du fyller hela rummet med teddybjörnar och enhörningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Ärligt talat lär du tröttna på att ha alla saker i samma färg, dessutom är det svårt att få samma nyans på sakerna, det blir sällan bra. En mörkrosa fondvägg vore nice, då slipper du tapetsera dessutom (vilket dessutom är jävligt svårt att få till bra). Med endast en rosa fondvägg blir det lite roligare samtidigt som du inte behöver ångra dig om 2 år eftersom det trots allt passar till det mesta.

Jag tänkte att om jag tröttnar på rosa så är det ju lätt att byta ut kuddarna och gardinerna och allt det där till en annan färg istället för att ställa sig och måla om hela rummet.


   
SvaraCitera

Du kanske tröttnar, ja. Men skit i om det skulle ses som barnsligt eller dumt av andra människor. Herregu, det är ju ditt rum och du som ska leva i det. Gillar du rosa rum så ska du för helvete ha ett rosa rum. Bara att ta fram målarburken om du tröttnar sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JB Den Andre:

Vilken nyans av rosa talar vi om?

Cerise. Men inte på väggarna.

mrman:

Att mpla ett rum cerisrosa är helt galet. Ta någon vanlig färg som vitt, blått eller ljusgrönt

Har aldrig tänkt ha någon färg på väggarna, där får det helt enkelt bli svart/vitt, andra inredningsprylar kan man ju ha i en klatschig färg, så som min favoritfärg, rosa.


   
SvaraCitera
Mandan

Jag hade målat en fondvägg rosa om jag var du. När jag fick mitt nya rum var jag typ 17 och ville ha en fuschia färgad vägg. Dock hittade jag aldrig den nyans jag ville ha så istället fick det bli en väldigt färgglad och blommig tapet. Däremot har jag ett fuschia färgat överkast.

Summan av kardemumman. Det är ditt rum. Folk ska inte bry sig, tanken är att du ska trivas med det. [smile]


   
SvaraCitera

I min lägenhet hade jag knallgrönt och ceriserosa. Är sjukt nice med färg och om jag inte bodde i hyreslgenhet hade jag lätt målat minst en vägg i cerise.

Men spänn upp ett zebratyg på väggen, tror tapet är onödigt dyrt och jobbigt, ikea har bra vajrar.


   
SvaraCitera

Jag är över tjugo år och har ett jätterosa kök, många tycker att det är heltknäppt men jag vägrar bry mig.
Det är mitt hem.


   
SvaraCitera

Ja, det finns ju rosa saker med en damig och retrostil.


   
SvaraCitera

Paseo är expert när det gäller rosa, fråga henne [wink]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera