Aviseringar
Rensa alla

Roten till all ondska


Ämnesstartare

Aaron:
 Religion är inte farlig om den inte missbrukas  för egen status, personlig vinning eller få ett maktfäste hos andra människor så konflikter uppstår och hat utvecklas emot andra för att dem inte tänker eller vill förmedla samma sak ut i Världen.   

Vad som innebär att man ''missbrukar'' en religion har inte ett självklart svar. Detta debatteras, kan man säga. Människor mördar för den sanna tron. Så att det svaret skulle vara självklart är långt ifrån vedertaget.

Vidskeplighet som religion bygger på (''Med vidskeplighet avses en inre drivkraft, benägenhet, böjelse eller tendens att tillgripa vidskepelse, skrock och övernaturliga företeelser som förklaringar på tillvarons mysterier.'') skadar massor av människor runt hela jorden. allt ifrån dom som mördar för att de tror att de hamnar i paradiset, till de som begår bedrägeri och utnyttjar människors sorg (som exempelvis medium) till de som misshandlar barn för att driva ut demoner ur dem.

Allt detta strunt baseras på tro. På vidskepelse. Vad det har gemensamt är att det inte baseras på vetenskap. Alltså inte på förnuft och evidens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!! 

Patrick du är nog den mest lättlurade och dummaste trollet här på UM ! 

''Han visar hur mäktig och farlig 'religionen''- Styrs av människor men av vilka människor ?  mjo ELITEN världens rikaste och toppen på pyramiden . Religion är inte farlig om den inte missbrukas  för egen status, personlig vinning eller få ett maktfäste hos andra människor så konflikter uppstår och hat utvecklas emot andra för att dem inte tänker eller vill förmedla samma sak ut i Världen. 

 Jag känner en frimurare så jag vet exakt vad grunden till all ondska är . Det är människor som gör sånt som bygger upp en grund till ondska. En Jävla Propaganda du kör med patrick  , vet inte ens om du är smart nog och förstå vad jag har skrivit xD 

kul med en rättshaveristisk konspirationsteoretiker som anklagar en annan rättshaveristisk konspirationsteoretiker för att vara lättlurad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: konspirationsteoretik

Det jag sa är fakta 'Religion är inte farlig om den inte missbrukas  för egen statusarrow-10x10.png, personlig vinning eller få ett maktfäste hos andra människor så konflikter uppstår och hat utvecklas emot andra för att dem inte tänker eller vill förmedla samma sak ut i Världen' Vad har jag fel det jag sa där , är det inte så i grunden och hur människor har styrt ondska . 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:

Det jag sa är fakta 'Religion är inte farlig om den inte missbrukas  för egen statusarrow-10x10.png, personlig vinning eller få ett maktfäste hos andra människor så konflikter uppstår och hat utvecklas emot andra för att dem inte tänker eller vill förmedla samma sak ut i Världen' Vad har jag fel det jag sa där , är det inte så i grunden och hur människor har styrt ondska . 

i samma andetag som du började yra om frimurare. men det är ju rätt harmlöst jämfört med en del vansinniga teorier som du lagt fram tidigare.


   
SvaraCitera

Aaron: Jag känner en frimurare

Kan man känna någon från ett hemligt sällskap?


   
SvaraCitera

Aaron: eligion är inte farlig om den inte missbrukas  för egen status

Vilket det systematiskt har gjorts i alla tider. Kom ur din teoretiska bubbla istället.


   
SvaraCitera