Aviseringar
Rensa alla

RPG Maker


Ämnesstartare

Någon mer än jag som gör egna spel i denna helt underbara editorn:)?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Nä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nabla:

Nä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nabla:

Nä.

synd det är en riktigt bra editor:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lol. Fail.


   
SvaraCitera

Minnena.. Jag använde det en gång i tiden, hade jättekul, men tröttnade. Men nog är det ett kul tidsfördriv alltid :D.


   
SvaraCitera

Det ägr :]
Har inte använt det på ett långt tag, men gillade alltid RPG Maker 2000 bäst, sedan XP.

2003 samt det nya XV suger [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag använde också det en gång i tiden. Jag tyckte dock att det sög. Spelen blev fruktansvärt kassa, och stridssystemet var det sämsta någonsin. [n]


   
SvaraCitera

Fruxo:

än

Jag har bättre saker för mig.

166_6638.JPG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

stridssystemet var det sämsta någonsin.

Dock går det att byta ut mot nåt i stil med det stridssystem som är i Zelda till gameboy osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ishimaru:

Dock går det att byta ut mot nåt i stil med det stridssystem som är i Zelda till gameboy osv.

Går det? Inte i den version jag använde i alla fall (minns dock inte vilken det var).


   
SvaraCitera

Ishimaru:

Dock går det att byta ut mot nåt i stil med det stridssystem som är i Zelda till gameboy osv.

"Byta ut" låter mycket lätt.
Det är det verkligen inte.
Det finns folk som har gjort Zelda-liknande spel, men med en massa scripting skillz.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Går det? Inte i den version jag använde i alla fall (minns dock inte vilken det var).

Ja det går, med RPG Maker XP iaf, behöver bara rätt scripts osv. men det går.

Sniffepinne:

"Byta ut" låter mycket lätt.
Det är det verkligen inte.
Det finns folk som har gjort Zelda-liknande spel, men med en massa scripting skillz.

Dock så behöver man inte göra allt i hela spelet från scratch med RPG maker, och ja, man byter mer elr mindre ut det eftersom det är en snubbe på internet som gett ut scripten man behöver, kmr inte ihåg hemsidan från minnet, men det är nåt RPG Maker forum, om nån vill kan jag leta efter hemsidan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja har varit sugen men mitt spel skule då bli som en blandning av streetfajter å fajnal fantasy me bulettajm från max payne å lite smyga från metalgear [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker 2000 var skön och den nyaste versionen är bra.

gött för freaksen att kunna koda:)

03 var bra men förstördes med ett horribelt battle system


   
SvaraCitera