Aviseringar
Rensa alla

rubbad sömn


Ämnesstartare

okej jag har ett problem.

jag kan verkligen inte sova på nätterna

sov 4,5 i morse, några timmar dagen innan och likadant dagen innan det (tregår) och är stört pigg just nu

vill kunna sova

soooova sova sooova,,,,,,,,,,,,,,,,,

vad gör du för att du ska kunna sova + har du provat nåt läkemedel och blivit utan biverkningar osv?


   
Citera
Ämnesstartare

har du någonsin varit uppe 3 dagar och bara sovit i 3 timmar sen gjort om proceduren om och om och om och om och om igen i fyra år?

det har jag gjort. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

det har jag gjort.

oj blev du såhär då? ----> [tard] eller [tired] eller annat?

Maxwinner:

någonsin

nä det har jag inte faktiskt, ser till att få åtminstonde 3h sömn per natt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

3 dagar

alltså. nä. dödsångesten. varför.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ifall du är så väldigt pigg, hur kommer det sig då att du vill sova?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så du släcker alltså ned och lägger dig i sängen I TID men inte kan sova? Alltså är det så att du aldrig blir trött även fast du lägger dig i tid eller är det så att du vänt på dygnet eller är det så att du gör annat istället för att försöka sova??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå upp tidigare om dagarna 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Ifall du är så väldigt pigg, hur kommer det sig då att du vill sova?

Kanske för att jag går i skolan och skulle behöva sömn.

Angelize:

Så du släcker alltså ned och lägger dig i sängen I TID men inte kan sova? Alltså är det så att du aldrig blir trött även fast du lägger dig i tid eller är det så att du vänt på dygnet eller är det så att du gör annat istället för att försöka sova??

Alltså jag försöker ju dra ut på att gå och lägga mig, men när jag väl gör det så kan jag ligga i timmar utan att somna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Gå upp tidigare om dagarna 🙂

Går upp halv 7.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

har du någonsin varit uppe 3 dagar och bara sovit i 3 timmar sen gjort om proceduren om och om och om och om och om igen i fyra år?

Jag har, nästan iaf.
under kanske ett halvår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Alltså jag försöker ju dra ut på att gå och lägga mig, men när jag väl gör det så kan jag ligga i timmar utan att somna.

Sätt en tid då du måste stänga av allt och släcka ned vi säger att du kanske går upp 07:00 och hur många timmars sömn behöver du för att funka? vi säger åtta timmar, då måste du vara färdig för sängen släcka ner stänga av datorn m.m. till elva [crazy] RUTINER är bra för sömn!!!

oo sen kan du ju alltid gå till läkaren och be om sömntabletter eller lugnande (tycker lugnande gör en trött) för det är ju alltid bra att ha fast de skriver alltid ut svaga saker i början så du får räkna med att gå dit ett par gånger och tigga starkare grejer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

RUTINER är bra för sömn!!!

Men jag somnar ju ändå inte förns 1-3h senare...

Angelize:

oo sen kan du ju alltid gå till läkaren och be om sömntabletter eller lugnande

Ah får väl göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sov bara

järnbrist kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen kan du ju alltid göra saker för att bli trött. Träna är bra. Ligga i sängen och kolla på film eller läsa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

järnbrist kanske

Då blir man ju tröttare...?


   
SvaraCitera