Aviseringar
Rensa alla

Rubbning i ämnesomsättningshormonerna


Ämnesstartare

Fick nyss provsvar på att jag har det. Nån som haft d och vet vad det innebär? Kan d bli så om man tar droger?


   
Citera

Läski

Ingen aning ang drogerna.
Men detta drabbar tydligen oftast kvinnor i lite äldre ålder.

Otur du haaaaaaar.

Vad har du för symptom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte riktigt. läst lite om det nu och symptom kan ju vara rätt diffusa. men jag har iaf problem med min mentala hälsa (depression, ångest och oro), tappar rätt mkt hår, fryser, trött m.m.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

Otur du haaaaaaar.

snarare tur för då kanske det går att behandla! vore helt underbart att plötsligt få medicin mot min konstanta trötthet, deppighet m.m.


   
SvaraCitera

Tilda1988:

narare tur för då kanske det går att behandla! vore helt underbart att plötsligt få medicin mot min konstanta trötthet, deppighet m.m.

Detta är sant. Men jo, tur i oturen snarare. Förhoppningsvis så får du medicinering mot det.

Nu börjar hypokondrikern i mig skrika.
Måste stänga av datorn.

Lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, knark är 100% negativt för din kropp.


   
SvaraCitera

Tilda1988:

Fick nyss provsvar på att jag har det. Nån som haft d och vet vad det innebär? Kan d bli så om man tar droger?

Du kommer förmodligen få ta Levaxin, det fick jag göra när jag hade rubbad ämnesomsättning, den var för låg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmpf90:

Du kommer förmodligen få ta Levaxin, det fick jag göra när jag hade rubbad ämnesomsättning, den var för låg.

Kände du någon förbättring?


   
SvaraCitera

Tilda1988:

Kände du någon förbättring?

Nu så hade jag inte så stor rubbning, men doktorn sa att man skulle bli piggare och sådär. Det finns en anledning till varför ämnesomsättningen blir rubbad och det är att man äter för lite under en längre period.

Ämnesomsättningsrubbning under en längre period ger otäcka följdsjukdomar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmpf90:

Nu så hade jag inte så stor rubbning, men doktorn sa att man skulle bli piggare och sådär. Det finns en anledning till varför ämnesomsättningen blir rubbad och det är att man äter för lite under en längre period.

Okej, men kan det inte ha att göra med att sköldkörteln inte fungerar som den ska också? Visst har jag ätit dåligt den sista tiden, men jag har haft symptom läääänge, långt före jag började käka dåligt.


   
SvaraCitera

Tilda1988:

men jag har haft symptom läääänge

och varför har du inte gjort någonting åt det då eller rättare sagt varför har inte doktorn gjort något? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmpf90:

och varför har du inte gjort någonting åt det då eller rättare sagt varför har inte doktorn gjort något?

för att jag inte visste att det var symptom på detta förrän nu. lätt att bara gå med sånna saker utan att veta att det är nåt sånt fysiskt fel.


   
SvaraCitera

Tilda1988:

Fick nyss provsvar på att jag har det. Nån som haft d och vet vad det innebär? Kan d bli så om man tar droger?

Jag har hypothyreos, dvs låg sköldkörtelfunktion. Det som kommer hända om du har som jag, lågt alltså, så kommer du att få ta om proverna en eller ett par gånger och sedan kommer du att få tabletter som heter levaxin, de fungerar som ett artificiellt sköldkörtelhormon och kommer boosta din ämnesomsättning och du kommer att bli piggare och gladare. det kan ta minst ett halvår innan det börjar fungera ordentligt dock.

Har du otur får du ta dem hela livet, men det kan också gå över om du har tur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misfits:

sköldkörtelhormon och kommer boosta din ämnesomsättning och du kommer att bli piggare och gladare. det kan ta minst ett halvår innan det börjar fungera ordentligt dock.

Låter underbart, hoppas nästan på diagnos nu så jag vet att det finns ett slut på skiten.


   
SvaraCitera