Aviseringar
Rensa alla

Rubrik...


Ämnesstartare

Jag har en fundering kring en sak. Ofta hör/ser man åsikter och tips från människor som lyder: "Hon älskar dig inte för den du är, skit i henne", men minst lika ofta ser man råd att om man inte trivs med sin partners beteende ska man säga till och försöka få en förändring.

Var ligger då gränsen mellan att inte älska en person som den är och att försöka må bättre själv med förhållandet?

Jag själv är en sån där jobbig jävel som alltid ska klaga när jag inte är nöjd med något. Jag säger till när min pojkvän gör något jag inte uppskattar, om jag t.ex. tycker att han prioriterar allt annat framför mig eller är för dålig på att höra av sig. Men min kille är inte den som tänker efter före. Han är lite virrig och är oftast helt ovetande om att han gjort något som jag blir irriterad över. Ska man då ha överseende med sånt som sårar en bara för att annars "älskar man inte personen som den är"?

Hoppas ni fattar vad jag menar och har någon intressant tanke att komma med [bigsmile]


   
Citera
Ämnesstartare

Jag som skulle komma på en så smart rubrik så glömde jag den.......


   
SvaraCitera

allt ska vaa perfekt från början fattar du väl[crazy] magaahad[blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

allt ska vaa perfekt från början fattar du väl magaahad

haha skulle vara jävligt mycket lättare då i alla fall [bigsmile] men var går gränsen då? hur mycket får man vilja ändra på någon? [smile]


   
SvaraCitera

kromofobi:

men var går gränsen då? hur mycket får man vilja ändra på någon?

näru.. de e en bra fråga[blush]


   
SvaraCitera

kromofobi:

hur mycket får man vilja ändra på någon?

Tills personen säger ifrån, men varför skulle man vilja ändra så mycket på en människa?
Då är det en själv som inte älskar den personen för den han/hon är. [rolleyes]


   
SvaraCitera

kromofobi:

Jag som skulle komma på en så smart rubrik så glömde jag den.......

kan fixa vad vill du ha?


   
SvaraCitera