Aviseringar
Rensa alla

Rumptermometrar


Ämnesstartare

Vad är egentligen grejen med rumptermometrar? Vet ju hur dom funkar så klart men vad är egentligen det medicinska sambandet mellan feber och temperaturen i början av ens ringmuskel?

Vet ju så klart att kroppen blir varmare när man har feber för att döda bakterier eller hur det nu är, men hur kom man ens på från början att undersöka temperaturen i en persons rumpa för att avgöra om den har feber eller inte? [sad] Jag tycker det är märkligt.

Diskutera rumptermometrar här!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Febern finns ju i hela kroppen hallå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är tydligen mer exakt än exempelvis muntermometer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konstigare är väl i sådant fall hur man kan ge alvedon rektalt. Hur det upptas liksom. Om något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blodflödet är väldigt stort där, har för mig det är mest blodflöde där i hela kroppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isola du känner väl till fördelarna med att inta sitt snus rektalt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hur det upptas liksom.

Det tas upp rakt i blodet, om man käkar det tas det upp först i tunntarmen.


   
SvaraCitera
höna

tror på dans teori


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det tas upp rakt i blodet, om man käkar det tas det upp först i tunntarmen.

Mjo har läst det men menade om man måste vara fundersam mot antingen det eller termometrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Mjo har läst det men menade om man måste vara fundersam mot antingen det eller termometrar.

tkr båda r onda [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Isola du känner väl till fördelarna med att inta sitt snus rektalt?

Eller att "dra en tampe*" [y]

*tampong doppad i vodka

Dan_the_ironman:

Blodflödet är väldigt stort där, har för mig det är mest blodflöde där i hela kroppen.

Jo, det verkar logiskt! Dock finner jag det fortfarande märkligt och att det än idag är det mest lyckade sättet att se om en person har feber (annat än att fråga). Människans anatomi och vetenskapens framsteg kolliderar ibland på så underliga sätt... Tänk liksom när killen som kom på hela grejen (det störda pervot) skulle "pitcha" ideén för försäljning.

"Alltså jag vet bästa sättet att se huruvida en person har feber! [surprised]"

"Wow, coolt! Vadå? [bigsmile]"

"Man kör upp en liten pinne i rumpan på dom så berättar den hur varm man är [smile]"

"Okaj [confused]"

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

tkr båda r onda [sad]

alla analsexälskare har nog glömt bort det [sad]
(kommer nu uppröra alla)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

Eller att "dra en tampe*"

Exakt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

(annat än att fråga)

Man kan inte med säkerhet avgöra om man har feber själv.

Chi Huang Ti:

Människans anatomi och vetenskapens framsteg kolliderar ibland på så underliga sätt... Tänk liksom när killen som kom på hela grejen (det störda pervot) skulle "pitcha" ideén för försäljning.

Om man behöver veta tempen väldigt exakt av någon anledning så är det inte så jävla konstigt att man gör det inuti kroppen, och inte heller så konstigt att man gör det på ett ställe personen i fråga inte kan fucka upp det genom att lyfta på tungan osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

alla analsexälskare har nog glömt bort det
(kommer nu uppröra alla)

Vafan om jag ville ligga med en kille skulle det vara up for grabs, men när man ligger på en brits och den som ska utföra upgiften har tidspress tenderar det att kännas lite som att någon fistar en.

Det är väl samma sak som att det kan göra ont att gå till gyn men inte att stoppa upp en snabel.


   
SvaraCitera