Aviseringar
Rensa alla

Rusta upp detta forum!


Tickstart:

är inte alls ful (dessutom är det typ bara jag som gör det)

Menade allmänt, inte bara på forumet höhö.

Tickstart:

man säjer inte "diig" man säjer dej. done

*SÄGER!!!

Neh men lite skriftspråk ska man ha! Mej och Dej är för låg-mellanstadiet och fjortisar [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

apriliamx50: Jag har också tänkt på att jag har ALDRIG sett en moderator skriva någonting om något på den här sidan!

o_O

Faktiskt första gången! [bigcheers]


   
SvaraCitera

tönnt [blush]


   
SvaraCitera

apriliamx50:

. Jag har sett många gånger att en ny, ung medlem ställer en fråga i en tråd och blir piskad och utsätts för "dryga" ord av äldre (erfarna medlemmar som definitivt kan svara på frågan) som fullständigt skiter i personen ifråga!

hahah, hoppas ej jag är en av dessa [blush]

apriliamx50:

Jag kommer säkert att bli hatad av samtliga medlemmar för att lägga denna post.

neyrå! alltså dom hatar dig inte, dom bara skriver oseriöst. tror ja


   
SvaraCitera

gråt mer.


   
SvaraCitera

apriliamx50:

Just därför jag vill ha fler mods som kan låsa trådar innan dem börjar spåra totalt med oseriösa Off topic inlägg. Och även låsa och ta bort trådar

då försvinner alla användare ju.


   
SvaraCitera

av alla saker jag hatar med den här sidan så har du inte kommit på en enda


   
SvaraCitera

apriliamx50:

Är det bara jag som anser att detta forum är rätt dåligt skick? Folk gör nya trådar överallt om exakt samma saker och ibland känns det inte som att någon äns vet vad en sökfunktion är för något!

Ptja vi har haft en del samlingstrådar men folk klagade på det. Nu är det väldigt, väldigt få trådar som hänvisas till trådar som har exakt samma fråga/diskussion, saker och ting förnyas då kan det vara bra med en ny tråd om det.

apriliamx50:

Jag har också tänkt på att jag har ALDRIG sett en moderator skriva någonting om något på den här sidan! Det verkar inte finnas någon som håller koll på vad som händer här och styr upp saker och ting!

Då måste du vara riktigt dålig på att se det ;D Jag brukar skriva flera ggr i veckan. Aktiviteten från min sida är inte lika stor som förr men det blir så när jag har annat att göra i min vardag samt att det inte är alltför mycket att göra på sidan.

apriliamx50:

Ännu en sak jag har tänkt på är att radera gamla trådar. Jag kan klicka mig in på en tråd som kan vara ända sedan 2008 fortfarande!! Och det finns hur många som helst av dem!!! Och alla är likadana!

Låsta trådar? Isf ja de finns kvar. Om de borde raderas efter ett tag eller ej går väl att diskutera. Diskuteras det dock i tråden så finns det ingen anledning att ta bort.

apriliamx50:

Och sen är jag less på alla medlemmar som hänger här och har funnits hur länge som helst och en del är dryga som as

Finns en funktion där man kan anmäla det som man inte tycker passar i forumet, efter våra regler, så använd den. Vi moderatorer ser inte allt, tro det eller ej.


   
SvaraCitera
Åtta

apriliamx50:

Jag har också tänkt på att jag har ALDRIG sett en moderator skriva någonting om något på den här sidan!

Hej.

apriliamx50:

Det verkar inte finnas någon som håller koll på vad som händer här och styr upp saker och ting!

Det finns. Jag sysslade med det under något/några år innan jag började jobba som utvecklare. Nu är det väl mest Knarko, även om han är ett lat kräk.

apriliamx50:

Ännu en sak jag har tänkt på är att radera gamla trådar. Jag kan klicka mig in på en tråd som kan vara ända sedan 2008 fortfarande!

Finns absolut ingen anledning att ta bort gamla trådar. De ger bra googlejuice. Trådar som har varit inaktiva i 4 år arkiveras dock av prestandaskäl. Ingen aning om huruvida de inkluderas i sökningar och så.

apriliamx50:

Jag har sett många gånger att en ny, ung medlem ställer en fråga i en tråd och blir piskad och utsätts för "dryga" ord

Anmäl det när du ser det så tar en moderator hand om det.

apriliamx50:

felposts

Anmäl.

apriliamx50:

dubbelposts

Anmäl.

apriliamx50:

Fler aktiva mods

Vi brukar göra en etnisk rensning i moderatorkåren lite då och då, för att gallra ut dem som inte hör hemma där längre. Just nu har det dock varit så lite behov av moderering att det inte känts nödvändigt. Vad jag skulle vilja se är mer aktiva medlemmar (och då menar jag inte bara medlemmar som spammar, utan folk som är engagerade och tar tag i att få igång grejer). Moderatorerna och de på Ungdomar AB kan komma med stöd om det behövs, men initiativ från användarna skulle vara mycket välkomna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok tack! Jag ska börja att försöka vara en bättre medlem och anmäla dryga personer, dubbelposts, och hänvisa till andra trådar! [smile]

Tack för att ni svara! [smile]


   
SvaraCitera

sluta fjanta dig. löjligt med folk som anmäler allt möjligt


   
SvaraCitera