Aviseringar
Rensa alla

Ryan Air problem!


Ämnesstartare

Jag har ett problem. Bokade mina biljetter till London med Ryan Air för två dagar sen man har fortfarande inte fått något bekräftelsemail. Däremot så stod det att jag hade bokat dom. Så här stod det : "Your booking is complete. Your reservation number is *****. Booking is not confirmed until you receive itinerary"

Vad menar dom med det? Har fortfarande inte fått något mail. Måste jag boka om biljetterna? Eller kan man åka till flygplatsen med bokningsnumret jag fick?


   
Citera

Tror att det eventuellt är mer intelligent att fråga dem än att göra en tråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Absolut, men då kostar det 15 kronor minuten att ringa deras växel och stå i kö


   
SvaraCitera

novem:

Vad menar dom med det? Har fortfarande inte fått något mail. Måste jag boka om biljetterna? Eller kan man åka till flygplatsen med bokningsnumret jag fick?

novem:

Absolut, men då kostar det 15 kronor minuten att ringa deras växel och stå i kö

Värt det? Eller så lånar du någons telefon.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Värt det? Eller så lånar du någons telefon.

Eller så frågar man här på UM eftersom man kan få svar så lätt? Och om inte då tar man och slösar dom där 30 kronorna på ett samtal.


   
SvaraCitera

Man flyger inte med Ryan Air.


   
SvaraCitera

Barbienele:

Eller så frågar man här på UM eftersom man kan få svar så lätt? Och om inte då tar man och slösar dom där 30 kronorna på ett samta

Vi är inte trollkarlar vi kan inte få hennes mail att komma. [zzz]

Så hon får nog sluta vara så snål och ringa dom och prata.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Vi är inte trollkarlar vi kan inte få hennes mail att komma. [zzz]
Hur vet du? 😉
Så hon får nog sluta vara så snål och ringa dom och prata.

Eller så kan någon som vet bara förklara hur det var för dem?


   
SvaraCitera

Barbienele:

Eller så kan någon som vet bara förklara hur det var för dem?

När man har bokat så ska man få mailet. Men hon har inte fått det så det har uppstått problem. Då ska man ringa deras kundservice. [zzz]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

När man har bokat så ska man få mailet. Men hon har inte fått det så det har uppstått problem. Då ska man ringa deras kundservice. [zzz]

Yes.


   
SvaraCitera

novem:

Eller kan man åka till flygplatsen med bokningsnumret jag fick?

Med Ryan maste man slutfora alltihop online. Det ar ingen ide att du forsoker ta dig till flygplatsen utan att ha checkat in online och skrivit ut ditt eget boarding pass. Antecknade du bokningsnumret? Logga in med hjalp av det alternativt med hjalp av din email och flygplatsen du ska resa fran/till och kolla vad som finns bokat. Hittar sidan ingen bokning alls har nagot gatt helt fel och jag skulle undersoka om pengar dragits om jag var du. Finns det daremot en bokning dar sa begar via hemsidan att fa en bekraftelse till din email.

Har det gatt fel nagonstans pa vagen sa kommer de fraga om du har bevis pa att du fick ett meddelande pa skarmen om att bokningen var genomford. De ar mycket luriga och det ar jattesvart att komma nagonstans med dem om hemsidan kranglat och det gor det ofta!

Jag flyger aldrig med Ryan these days for hemsidan har stallt till det sa manga ganger och det ar aldrig deras fel enligt dem. De lurar folk pa massor av pengar pa det dar sattet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade samma problem i somras, vi fick mailet efter en vecka eller så så det kommer nog lösa sig.


   
SvaraCitera

novem:

Vad menar dom med det? Har fortfarande inte fått något mail. Måste jag boka om biljetterna? Eller kan man åka till flygplatsen med bokningsnumret jag fick?

ring dem eller läs på deras hemsidor om vanliga frågor... det löser sig alltid, åkt med ryanair ett par gånger dock har det aldrig krånglat för mig


   
SvaraCitera