Aviseringar
Rensa alla

Ryanair-plan tvingat att nödlanda p.g.a mordhot mot flygvärdinna


shelly
Ämnesstartare

Flygplanet var på väg från Alicante i Spanien till Skavsta Flygplats när det uppstod ett bråk på planet. Enligt tidningen Aftonbladet mordhotades en flygvärdinna av en passagerare.
Flygplanet fick då landa i Milano.

http://www.expressen.se/nyheter/flyg...efter-mordhot

Vad är det för en idiot som mordhotar en flygvärdinna?


   
Citera

väldigt flygrädd person i paniskt tillstånd?
väldigt full person i sin egen värld?


   
SvaraCitera
shelly
Ämnesstartare

Undrar vad konsekvenserna blir, kan han få lägre straff eller högre straff beroende på om han var nykter eller ej? 


   
SvaraCitera

shelly:
Undrar vad konsekvenserna blir, kan han få lägre straff eller högre straff beroende på om han var nykter eller ej? 

inte i en svensk domstol, rätt säker.


   
SvaraCitera

det prejudikat jag tänker på är mattias flink.


   
SvaraCitera
shelly
Ämnesstartare

player one:

inte i en svensk domstol, rätt säker.

borde inte brottet hanteras av italiensk lag med tanke på att de fick landade där? 


   
SvaraCitera

shelly:

borde inte brottet hanteras av italiensk lag med tanke på att de fick landade där? 

skulle gissa att brottet primärt ska utredas i sverige, spanien eller på irland (då ryanair är registrerat där, antar jag), men vilket vet jag faktiskt inte. skulle gissa sverige. italien är nog ingen risk, med tanke på att det enda italien har att göra med brottet är att de var tvungna att landa där.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

vad är det för idiot som flyger med ryanair frivilligt?


   
SvaraCitera

NEMI:
vad är det för idiot som flyger med ryanair frivilligt?


   
SvaraCitera

shelly: Enligt tidningen Aftonbladet mordhotades en flygvärdinna av en passagerare.

Det var jag...... heh


   
SvaraCitera

Detta fick mig att tänka tillbaka på filmen Big Wolf Of Wall street hehe 😛 Inte direkt bråk på det sättet men jaja 😛


   
SvaraCitera