Aviseringar
Rensa alla

Ryggfel


kook
 kook
Ämnesstartare

Det här går inte längre, har så fördjävligt, jävla ont i ryggen, jämt och ständigt. Kotorna i nacken sitter fel så jag får inte tillräckligt med syre till hjärnan vilket leder till huvudvärk, dagligen.

Börjar bli vansinnigt tokig på det här.. Springer hos napraoaten jämt, men det börjar bli dyrt och jobbigt.

Vad fan gör jag? Har ni tips? Egna erfarenheter?

Har varit hos läkare, dom säger att allt är bra, jag säger att jag har ont, jämt och alltid.


   
Citera

I värmland super vi bort fysisk och psykisk smärta.


   
SvaraCitera

Att käka starka tabletter mot värk dagligen ser jag som en tillfällig lösning iaf. Kan läkarna själva inte skriva ut nåt får du ta de svarta importörerna till hjälp. [smile]


   
SvaraCitera
kook
 kook
Ämnesstartare

S3ON:

Att käka starka tabletter mot värk dagligen ser jag som en tillfällig lösning iaf. Kan läkarna själva inte skriva ut nåt får du ta de svarta importörerna till hjälp.

kan ju inte knarka ner mig resten av mitt liv


   
SvaraCitera

Sitter du stilla mycket?


   
SvaraCitera

kook:

kan ju inte knarka ner mig resten av mitt liv

S3ON:

tillfällig

Tills dess att du finner rätt läkare! [smile]


   
SvaraCitera
kook
 kook
Ämnesstartare

mrman:

Sitter du stilla mycket?

Nej, inte så värst. Men spelar ingen roll om jag rör på mig myckete/sitter stilla.


   
SvaraCitera

S3ON:

tt käka starka tabletter mot värk dagligen ser jag som en tillfällig lösning iaf. Kan läkarna själva inte skriva ut nåt får du ta de svarta importörerna till hjälp. [smile]

Det hjälper inte.

Hjälper inte rörelse? Naprapater i all ära, men man kan ju inte ha en sådan i vid sin sida 24/7 heller. Har du provat sjukgymnastik? När min pappa hade ryggproblem fick han en massa resurser slängda över sig, såsom akupunktur, sjukgymnastik osv.


   
SvaraCitera

isola:

Det hjälper inte.

Egen erfarenhet av detta? Uppenbarligen har du ej brukat den starka varan jag talar om. [smile]


   
SvaraCitera

S3ON:

Egen erfarenhet av detta? Uppenbarligen har du ej brukat den starka varan jag talar om. [smile]

Det sliter på både kropp och psyke att vara beroende av en massa starka piller. De flesta tabletter är endast bra som komplement till annan vård egentligen.


   
SvaraCitera
kook
 kook
Ämnesstartare

isola:

Hjälper inte rörelse? Naprapater i all ära, men man kan ju inte ha en sådan i vid sin sida 24/7 heller. Har du provat sjukgymnastik? När min pappa hade ryggproblem fick han en massa resurser slängda över sig, såsom akupunktur, sjukgymnastik osv.

Får för ont vid rörelse, kan inte heller träna allt eftersom jag ej kan andas vid en viss ansträngning (har andningssvårigheter).

Fick gå till en sjukgymnast, hon gav mig övningar, men sen var det inget mer.

Får ont av att bara stå upp och diska/laga mat eller vadsom.


   
SvaraCitera

kook:

Får för ont vid rörelse, kan inte heller träna allt eftersom jag ej kan andas vid en viss ansträngning (har andningssvårigheter).

är det pga astma? hjälper ej medicinen då?


   
SvaraCitera
kook
 kook
Ämnesstartare

isola:

är det pga astma? hjälper ej medicinen då?

nej, har med största sannolikhet vocal cord dysfunction, vilket det ej finns medicin för..


   
SvaraCitera

isola:

Det sliter på både kropp och psyke att vara beroende av en massa starka piller.

S3ON:

tillfälligt

S3ON:

Tills dess att du finner rätt läkare!


   
SvaraCitera

sålänge borde du kanske investera i en massa dyra ergonomiska prylar


   
SvaraCitera