Aviseringar
Rensa alla

Rykten om olika ungdomsförbund


Ämnesstartare

Har ni hört några bra rykten om ungdomsförbunden och dess medlemmar?

min expertis, välj och vraka.
Baserar treårigt engagemang i SSU på detta.

Stockholms innerstad bajsade ner ett hotellrum i bryssel "för att protestera mot EU"
stockholm innerstad igen, denna gången så skrev en förvirrad pojke på sin blogg om att en misshandlad pojke (rickardo?) var en överklassfitta som förtjänade det han hade gjort
SSU Skåne's radikalare delar deltog i det man kan anse vara det mest extrema som hände i malmö under European Social Forum (brandbomber + mycket bråk)
SSU Stockholm, dock inte innerstaden, utan distriktet(som helt brutit med innerstaden, för att innerstadens medlemmar i princip är extrema vänsterpartister) styrs i praktiken med järnhand av ordföranden i SSU Stockholm
SSU Uppsala styrs av en betald ombudsman, som väljer vilka som ska sitta i styrelsen kontra vilka som inte ska göra det
Förslag som diskuteras

Sänkt rösträttsålder till 16
Sänkt arbetsdag
Acceptans av kärnkraft
Slopande av den privata äganderätten

(rykten, kontakt med medlemmar i föreningen och via ssu)
MUF
MUF Gävle ska vid upprepade tillfällen ha hotat medlemmar till att gå med. En, nuvarande SSUare, som var på en fest pistolhotades, och gick med. Han vågade inte engagera sig i SSU som han ville, utan flyttade tillslut.
MUF Luleå sysslar med liknande verksamhet, även om de verkar ha lugnat ner sig på senare tid.
MUF lyssnar ofta på knutna nävar, och annan kommunistmusik

Jag tänker inte källbekräfta någon av dessa påståenden. Ni får tro bäst ni vill, och gärna fylla i med mer rykten. [cheers]

Jag är nuvarande medlem i Grön Ungdom, men ni får inte höra så mycket därifrån. Kan påpeka att motioner som diskuterades där dock, var

* Förbjud kött. (avslag)
* Legitimera barns åsikter ( ge alla som vill och tror sig kunna rösta, rätt att rösta ) (avslag)
* Slopa LAS. (avslag)
* Slopande av feminism till fördel för ekvivalism(vilket handlar om total jämnställdhet, i praktiken) (svagt avslag)
samt att det finns en minoritet av hippies i föreningen.

Discuss!


   
Citera
Ämnesstartare

Anarkandi:

kommunistmusik

*progg


   
SvaraCitera

Alla som är med i MUF är det enbart för festerna. (Sen blir be politiker och bestämmer över mig.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har alltid tyckt om ungdomsförbunden [rolleyes]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

MUF Luleå sysslar med liknande verksamhet, även om de verkar ha lugnat ner sig på senare tid.

Du får dom att låta som Bandidos. [shake] Låter verkligen inte som det MUF Luleå jag känner till.

alter ego:

Alla som är med i MUF är det enbart för festerna.

Nej.

alter ego:

(Sen blir be politiker och bestämmer över mig.)

Ja. [cool]


   
SvaraCitera

elmo:

Ja. [cool]

Jävla svin, jag hatar er.


   
SvaraCitera

alter ego:

Jävla svin, jag hatar er.

Men vi bestämmer så bra över dig. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elmo:

Du får dom att låta som Bandidos. [shake] Låter verkligen inte som det MUF Luleå jag känner till.

Bor du i luleå? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

SSU Skåne's radikalare delar deltog i det man kan anse vara det mest extrema som hände i malmö under European Social Forum (brandbomber + mycket bråk

[cool][cool]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Bor du i luleå? 🙂

Nej men ganska nära. Gör du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

* Alla i Muf är karriärister
* Alla i högerssu (lenet+större delen av norrland+helsingborg...) är karriärister


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla suger.


   
SvaraCitera

ordförande för MUF Stockholm, försöker göra om muf till en enda social grej, vilket inte är så poupulärt bland icke-stockholmare och andra sidan i muf stockohlm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alter ego:

Alla som är med i MUF är det enbart för festerna. (Sen blir be politiker och bestämmer över mig.)

tyvärr sant, 90% av muf vet inte nått om politiska ideologier


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

tyvärr sant, 90% av muf vet inte nått om politiska ideologier

Och vad baserar du det påståendet på?


   
SvaraCitera