Aviseringar
Rensa alla

Rykten om olika ungdomsförbund


Ämnesstartare

elmo:

Och vad baserar du det påståendet på?

egen erfarenhet, jävla pseudo-liberaler, 67% av kommunfullmäktige i min kommun är moderater, dom kan ingenting [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

MUF lyssnar ofta på knutna nävar, och annan kommunistmusik

De bjöd iaf in Kreti och Pleti till spelning i Göteborg, film finns på K&P's hemsida.


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

egen erfarenhet, jävla pseudo-liberaler, 67% av kommunfullmäktige i min kommun är moderater, dom kan ingenting [n]

Jag betvivlar att du känner tillräckligt många MUF:are för att kunna komma med ett sådant påstående. Inte ens jag känner så många och jag har varit aktiv i flera år i MUF. Den generella kunskapen om politik är garanterat högre inom MUF (eller vilket annat politiskt ungdomsförbund du vill) än i en kontrollgrupp.

Kunskap och meningsskiljaktigheter måste man sedan kunna skilja på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elmo:

Kunskap och meningsskiljaktigheter måste man sedan kunna skilja på.

ett forum är till för att säga åsikter, om du kan bevisa att jag har fel så visst bevisa det, men om du bygger dina argument på magkänsla eller vafan det nu är så är ju det lika hållbart som mitt argument, att du sedan argumenterar att du är/var med i MUF är väl knappst ett argument, jag är sj med i LUF


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

text

Jag säger inte att jag kan bevisa något. Bara att din kontrollgupp är garanterat väldigt snäv. Undersökningar brukar använda sig av 1000 personer för att vara någolunda representativa. Men du behöver inte hetsa upp dig ,jag säger bara att jag betvivlar verklighetsförankringen i dina siffror.
Jag säger dock absolut att mitt medlemskap och aktiva deltagande i MUF är ett argument. År av deltagande i möten på lokalt och nationellt borde göra min kunskap om MUF:s medlemmars politiska kunskap högre än din. Sedan lever jag i samhället och träffar politiskt oaktiva att jämföra med.
På något sätt blir detta att jämföra din kunskap om mina vänner och bekanta och en kontrollgrupp med mina. [rolleyes]

Men om du ska bli grinig över det så backar jag undan. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elmo:

År av deltagande i möten på lokalt och nationellt borde göra min kunskap om MUF:s medlemmars politiska kunskap högre än din. Sedan lever jag i samhället och träffar politiskt oaktiva att jämföra med.

jasså, jag är marknads-anarkist, hur ofta tror du inte jag måste arrgumentera för det?, tror att alla mina konflikter gör att jag är mer erfarenhet av moderater


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

jasså, jag är marknads-anarkist, hur ofta tror du inte jag måste arrgumentera för det?, tror att alla mina konflikter gör att jag är mer erfarenhet av moderater

Att du skulle träffat och argumenterat med fler moderater än mig ser jag som mycket otroligt men inget som går att bevisa. Däremot tvivlar jag inte på din politiska kompetens och att du upplever många som helt okunniga är nog mer baserat på dina kunskaper än på deras.

Poängen är nog att ett generellt uttalande att 90% av alla MUF:are inte kan något om politiska ideologier gäller inte på långa vägar för dom du skriver till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elmo:

Poängen är nog att ett generellt uttalande att 90% av alla MUF:are inte kan något om politiska ideologier gäller inte på långa vägar för dom du skriver till.

jag har räknat, exakt 90% vet inte vad dom talar om [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elmo:

Nej men ganska nära. Gör du?

Mitt i? MUF Luleå idag är helt okej. Känner många där, trevligt gäng, fast när de försökte värva mig var det bara.. va?

Killen, kaxigt: "Ska du inte gå med i MUF?"
Jag: Jag är med i grön ungdom
Killen: Då har du bara provat det billiga vinet, i MUF serveras de riktiga drinkarna!
Jag: Öh, nä, jag dricker inte ....

Chickfactor:

* Alla i högerssu (lenet+större delen av norrland+helsingborg...) är karriärister

Stämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

värdeuppgift

Ägd[y]


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

jag är marknads-anarkist

NEJ DET ÄR DU INTE!!!!! [mad][mad][mad]

Du är ANARKOKAPITALIST! [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sen när har ungdomsförbunden utgjort ett moraliskt föredöme

knappast chockerande fakta


   
SvaraCitera

Grön Ungdom består av skvallerkärringar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

denna gången så skrev en förvirrad pojke på sin blogg om att en misshandlad pojke (rickardo?) var en överklassfitta som förtjänade det han hade gjort

*suck*
http://ejnermark.blogspot.com/2007/10/s-frvrnger-hgern-verkligheten-hur-anton.ht...

Anarkandi:

SSU Stockholm, dock inte innerstaden, utan distriktet(som helt brutit med innerstaden, för att innerstadens medlemmar i princip är extrema vänsterpartister) styrs i praktiken med järnhand av ordföranden i SSU Stockholm

SSU Stockholm är bra och trevliga, de styrs inte av någon järnhand.
Stora delar av SSU Lenet och resten av SSU-högern har jag fått intryck av att vara riktiga karriärister, sådana där tråkiga visionslösa politikertyper. Framtida byråkrater.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera