Aviseringar
Rensa alla

Rymma hemifrån, självmord?


Catarinaa1995:

Mitt andra alternativ är att ta livet av mig.

har läst genom och övervägt saken, och jag måste tyvärr säga att detta alternativet är nog enda utvägen [shake]


   
SvaraCitera

Har också tänkt ta livet av mig många ggr..
Men sen var det en person som jag började snacka mycket med och den fick mig att inse att livet inte är så jobbigt som det ser ut.
Det är just nu man känner såhär (oftast) och om man bara fixar att stå ut några år så blir det förhoppningsvis bättre.
Dessutom är det RIKTIGT fegt att göra det.
Det är också SÅÅÅ egoistiskt, man tänker bara på sig själv.
Du sa ju att du inte hade några problem hemma, vad tror du då dom skulle säga???
Du kanske mår dålig men det du skrev, Kan jag inte bilda en uppfattning om vad du mår dåligt över =/
Det är helt okej att du har självmordstankar men låt dom stanna som tankar !!!
Skriv ner vad du känner, Det har jag gjort men aldrig visat någon.
Detta ska jag spara för att sedan inse hur korkad jag var men samtidigt vilket klokt val jag egentligen gjorde.
Dessutom mår man faktiskt bättre efter det..


   
SvaraCitera

SarAaaBengtsson:

Det är helt okej att du har självmordstankar men låt dom stanna som tankar !!!

Håller med där, låt det stanna som tankar, det är bara hormonerna som hemsöker dig. Och det där med att rymma, min syster gjorde det för något år sen och blev hittad samma dag så det skulle nog inte gå så bra. Jag funderar själv också på att rymma hemifrån men man måste komma på en bra plan och jag hade tänkt att leva ett vildliv i skogen men jag väntar antingen några år till elr tills jag blir typ 18 år. Hur många år är du? säg ÄRLIGT.


   
SvaraCitera

vrf låser de inte din tråd.[confused]


   
SvaraCitera

nostalgi, minns när jag var fjorton och efterbliven. om man ändå kunde få tillbaka't.


   
SvaraCitera

rymma? och sen? var ska du sova? vad ska du äta? var ska du få pengar ifrån? var ska du tvätta dina kläder och borsta dina tänder? ska du bli en lodis som snor saker??

du skriver detta för att få uppmerksamhet. prata med en RIKTIG psykolog. det är inte så synd om dig heller


   
SvaraCitera

att rymma löser inga problem
prata med en vuxen istället... en bra vuxen. goda samtal kan göra en på gott humör, särskilt när man får tips och synpunkter från andra. så testa psykolog kurator whatever innan du säger att livet är över!


   
SvaraCitera

"1995"????
DET FINNS FAKTISKT MÄNNISOR SOM VART SJMORDBENÄGNA SEDA DOM VA 8 ÅR
HUR VÅGAR DU ENS TÄNK TANKEN NÄRE INTE E FALIR
fuck 6y6o6u


   
SvaraCitera

Förstör inte ditt liv bara för att du har problem just nu. Hitta någon att prata med, ingen kurator eller sådan, funkar inte för mig heller. Men ungdomar kan vara härliga att prata av sig på.

Rym inte. Det kan komma en älg och ta dig. Nejmen, sov i stället bort dagen i stället för att rymma. Nästa kanske blir bättre.


   
SvaraCitera

Rym på sommaren istället. Med ett tält. Det kan nog vara rätt trevligt.


   
SvaraCitera

Temas:

prata med en RIKTIG psykolog

no offence men... e du dum elr??? Man vill ju inte bli tagen för en galning. still.... no offence...[zzz]


   
SvaraCitera

Funderar också på att rymma [confused]

Förövrigt så heter det BEGÅ självmord. Inte "ta självmord"
..


   
SvaraCitera

Musicfan12:

no offence men... e du dum elr??? Man vill ju inte bli tagen för en galning. still.... no offence...

ja tror det e du som e rätt så bakom flötet just nu. vill man begå självmord så e det något som inte står rätt till så ja.. om man inte vill bli tagen som en galning.. dumaste jag hört, de e REDAN HELT GALET då man vill begå självmord så därför SKA man prata me en psykolog äftersom man e sjuk på någe sätt. jag jag tror att dit råd e pantat, dvs att va självmords benegen å sopa de under mattan.


   
SvaraCitera

jaha ja, glömde det där med sjäälvmord, men ändå så är det alltid skönare att prata ut med en kompis som man litar på, en nära familjemedlem... o.s.v osv listan e oändlig men det är inte alltid som man tar en psykolog i första hand.


   
SvaraCitera

Road T:

Förövrigt så heter det BEGÅ självmord. Inte "ta självmord"

Ungdomar använder gärna kortare ord eller förkortningar för att det går snabbare att skriva. Hjärnan fungerar ju dels så att den väljer det lätta alternativet framför det svåra. Jag tror dessutom att personen är medveten om att det egentligen inte skrivs så. Sluta haka upp dig på så små detaljer som dessutom mycket väl kan vara slarvfel.


   
SvaraCitera