Aviseringar
Rensa alla

Rymma hemifrån


Ämnesstartare

Om jag rymmer hemifrån ett tag så kommer ju antagligen polisen och soc bli inblandad. Men vad händer hos soc? Får jag bo kvar med min mamma eller får jag en fosterfamilj?Vad finns det mer för konsekvenr med att rymma hemifrån mer än att polisen och soc blir inblandad? Ifall polisen skulle leta efter mig skulle det ta lång tid innan dom letar och vart letar dom?


   
Citera

Varför rymma överhuvudtaget? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kryptonian:
Varför rymma överhuvudtaget? 

Jag har anledningar till det 


   
SvaraCitera

Jag har också tänkt att det vore häftigt att rymma hemifrån, men jag lovar att du bara kommer trassla in dig. Har du såpass allvarliga problem hemma att du inte vill/kan bo kvar, gå till soc direkt.


   
SvaraCitera

Bitterfnitter: gå till soc direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bitterfnitter: Har du såpass allvarliga problem hemma att du inte vill/kan bo kvar, gå till soc direkt.

Jag tror inte att mina problem är tillräckligt allvarliga


   
SvaraCitera

Chocolatemustache :

Jag tror inte att mina problem är tillräckligt allvarliga

Isåfall bör du verkligen inte rymma för det kommer bara göra saker värre


   
SvaraCitera
Lenny

Om nu problemen inte är så allvarliga så bör du verkligen inte rymma hemifrån. 
också, definiera rymma .. Ska du vara borta ifrån hemmet några timmar eller faktiskt ta dig långt där ifrån? Jag råder dig bara, att det är dumt, framförallt om nu polis och socialen kommer bli inblandad. jag har varit där och det är fan inte kul eller värt det. 


   
SvaraCitera

Man vill inte bli inblandad med soc. 


   
SvaraCitera

Bara o gömma dig långt inne i skogen, se till att ha frön med dig så du kan plantera lite tomater eller sådant om det skulle passa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lenny:
Om nu problemen inte är så allvarliga så bör du verkligen inte rymma hemifrån. 
också, definiera rymma .. Ska du vara borta ifrån hemmet några timmar eller faktiskt ta dig långt där ifrån? Jag råder dig bara, att det är dumt, framförallt om nu polis och socialen kommer bli inblandad. jag har varit där och det är fan inte kul eller värt det. 

Jag vet inte om mina problem anses vara tillräckligt allvarliga för att få en fosterfamilj men för mig är dom det och mina problem kanske då anses vara allvarliga nog för att få en fosterfamilj. Jag hade tänkt vara borta ett längre tag.


   
SvaraCitera
Lenny

Okej, ja du bestämmer ju självklart helt själv hur du vill göra. Jag vet inte hur din situation är och det är svårt att avgöra fören man har bytt skor med varandra. Också som en tidigare kommentar, det är kanske bättre att du går till socialen själv, då visar det att du faktiskt vill ha hjälp .. Hoppas allting löser sig för dig Glad 


   
SvaraCitera
Lenny

Chocolatemustache :

Jag vet inte om mina problem anses vara tillräckligt allvarliga för att få en fosterfamilj men för mig är dom det och mina problem kanske då anses vara allvarliga nog för att få en fosterfamilj. Jag hade tänkt vara borta ett längre tag.

Okej, ja du bestämmer ju självklart helt själv hur du vill göra. Jag vet inte hur din situation är och det är svårt att avgöra fören man har bytt skor med varandra. Också som en tidigare kommentar, det är kanske bättre att du går till socialen själv, då visar det att du faktiskt vill ha hjälp .. Hoppas allting löser sig för dig Glad


   
SvaraCitera