Aviseringar
Rensa alla

Rymma ifrån Sverige


Ämnesstartare

Någon down för att rymma till ngt annat land i Europa? 


   
Citera
Algot

I'm down Cool


   
SvaraCitera

nämn ett land i Europa som faktiskt har det bättre än oss förutom Norge och Finland så följer jag med Glatt skålande


   
SvaraCitera

Hur "rymmer" man från ett land som det är fritt fram att lämna hur man vill?Skeptisk

Hjärta


   
SvaraCitera
Algot

Storchen84:
Hur "rymmer" man från ett land som det är fritt fram att lämna hur man vill?Skeptisk

Hjärta

Utan pass kanske Skeptisk Söt


   
SvaraCitera

Storchen84:
Hur "rymmer" man från ett land som det är fritt fram att lämna hur man vill?Skeptisk

Hjärta

Om man är efterlyst av polisen.


   
SvaraCitera

Algot: Utan pass kanske

Kan lämna sverige utan pass eller andra id-handlingar utan några större problem. Enklaste sättet är nog bil över öresundsbron eller in i finland eller norge - fast norge kommer du inte längre än... ja, norge xD

123fendas: Om man är efterlyst av polisen.

Är ju inget hinder för att lämna sverige utan några id-handlingar.

Hjärta


   
SvaraCitera

Luftballong är nog det bästa sättet att rymma på från ett land


   
SvaraCitera

Storchen84: Hur "rymmer" man från ett land som det är fritt fram att lämna hur man vill?

Pappa känner en gubbe som blev dömd för grova skattebrott och grova bokföringsbrott och är skyldig drygt 70 miljoner i obetalda skatter och skattetillägg. Han har ännu inte fått någon kallelse från något fängelse där han ska sitta av sitt straff men polisen (tror jag det är) har beslagtagit hans pass så han kan inte resa hur han vill. Men han kan "rymma" vart han vill inom EU. Så visst kan även svenskarna rymma.

Jag känner gubbens yngsta son och han kör omkring i en Porsche 911 Carrera S.

Den enda anledningen varför man skulle "rymma" från Sverige är väl om skattmasen och eller kronkalle jagar en. Pass går väl att fixa nere i Europa om man har en stor plånbok.

Om jag vore tvungen att stanna inom EU skulle jag nog välja Portugal. Annars skulle det bli Cayman Islands i Västindien.


   
SvaraCitera

Åh nej inte en till xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

widediaper:
nämn ett land i Europa som faktiskt har det bättre än oss förutom Norge och Finland så följer jag med Glatt skålande

Asså inte riktigt så jag tänker, vill liksom bara att ngt händer i livet. Kan lika bra vara hemlös i Amsterdam än att uggla i Sverige. 


   
SvaraCitera