Aviseringar
Rensa alla

ryser


Ämnesstartare

Tickstart:

"ah ska träffa en kompis ida, hen ska möta mej hallv femm vi bibblann[blush]"

hade sagt "den" [crazy] menar att "den" funkar bra jämt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

så vafan ska du kalla personen för 1 hen??

för att könet i många fall egentligen inte har en betydelse.
klart det kan låta fånigt ibland, men det är en del av kampen s.a.s.
alla ord, allt bygger på fördomar och normer som vi inte behöver, som vi inte mår bra av i slutändan.
varför kämpa baklänges?

Blivande_japan:

du kan lika gärna säga den isf

ja, eller hen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

världens starkaste man:

ja, eller hen.

[blush] tack för jälpen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

[blush] tack för jälpen!

varsågod tiki


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

himla bra hjälp där va. argumenten flödar fram.


   
SvaraCitera

världens starkaste man:

för att könet i många fall egentligen inte har en betydelse.klart det kan låta fånigt ibland, men det är en del av kampen s.a.s.alla ord, allt bygger på fördomar och normer som vi inte behöver, som vi inte mår bra av i slutändan. varför kämpa baklänges?

om man är för ett jämställt samhälle förstår jag inte varför man börjar i en ände som inte kommer göra någon som helst skillnad för individen.

"hen" känns som ett ord för prettomänniskor, som vill glra det till en grej att de är "fördomsfria" och inte fäster sig vid vad en person har för kön.

om en person identifierar sig med ett visst kön ser jag inte problemet med att kalla människan för den könstillhörigheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

japan, just.. alright[cute][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vf heter du inte världens starkaste hen ist för man om vi ska nt va så fördomsfulla här?? pft


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

om man är för ett jämställt samhälle förstår jag inte varför man börjar i en ände som inte kommer göra någon som helst skillnad för individen.

det gör skillnad, om än bara till en liten liten del. det får förhoppningsvis människor att börja tänka.
och det är väl ändå inte så att folk enbart fokuserar på "hen" när det kommer till jämställdhetsdebatten?
tänk att du får ett barn och från början låter barnet vara så fritt som möjligt från fördomar och förväntningar. om du inte lär barnet att vara "typisk pojke" eller "typisk flicka", tror du inte att det gör skillnad då?
allt börjar i små doser.
och som säkert både du och jag sett så fungerar det inte riktigt i längden att skrika och hojta och försöka genomföra megaförändringar huxflux. man måste börja från olika håll och vänja människor.

Blivande_japan:

"hen" känns som ett ord för prettomänniskor, som vill glra det till en grej att de är "fördomsfria" och inte fäster sig vid vad en person har för kön.

baserat på vad?
och varför är det dåligt?

Blivande_japan:

om en person identifierar sig med ett visst kön ser jag inte problemet med att kalla människan för den könstillhörigheten.

fast vad säger vi är ett visst kön då? ser du inte hur normativt och inskränkt det är?
självklart kan en man få säga att han är en man och vice versa, hen-debatten handlar väl mer om att försöka att inte sätta värderingar och förväntningar i något som egentligen borde vara oviktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gissa3ggr:

vf heter du inte världens starkaste hen ist för man om vi ska nt va så fördomsfulla här?? pft

du förstår inte ironi va?
eller så utövar du dubbelironi amagahd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den
personen i fråga
vederbörande
berörd part
målsägande
avsedda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

berörd part

ouh :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska jag vara ärlig så använder jag mig inte så mycket av hen, men jag ser inte varför man promt måste vara emot det när det inte gör någon skada utan snarare hjälper lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

världens starkaste man:

ouh :$

juridisk erotik

världens starkaste man:

ska jag vara ärlig så använder jag mig inte så mycket av hen, men jag ser inte varför man promt måste vara emot det när det inte gör någon skada utan snarare hjälper lite.

det finns ju redan bra ord (främst den, men även andra beroende på sammanhang) varför hela grejen mest utstrålar vilja att maskera passivitet. en kunskapsnihilistisk tendens.


   
SvaraCitera

Tycker ordet "hen" är helt idiotiskt, hur många verkliga situationer finns det när ingen av se berörda parterna känner till eller bryr sig om den omtalades kön? Hur mycket genusfascisterna än skille vilja det är kille eller tjej inte samma sak.


   
SvaraCitera