Aviseringar
Rensa alla

Ryssland


Smilen
Ämnesstartare

Har ni någongång velat besöka landet Ryssland?

var någonstans i Ryssland skulle ni vilja befinna er på?

Jag skulle nog åkt mer öster ut och inte så nära Moskva. Det finns säkert områden i östryssland som kan vara fina platser.

Är Ryssland ett rikt eller ett land i fattigdom? 

Då tänker jag inte på hela Ryssland i allmänhet. 

Tillhör halva Ryssland Asien? Var någonstans börjar Asiens Ryssland?

Hur är djurlivet där? Är det lite som Sverige i natur och växtlighet?


   
Citera

Gärna, dock bara med stanislav som guide


   
SvaraCitera

Bananlåda:
Gärna, dock bara med stanislav som guide

Hehe, jag tar dig och din fusionspartner på århundradets resa Galen


   
SvaraCitera

stanislavdenstore:

Hehe, jag tar dig och din fusionspartner på århundradets resa Galen

Hihi


   
SvaraCitera

Smilen:
Har ni någongång velat besöka landet Ryssland?

var någonstans i Ryssland skulle ni vilja befinna er på?

Typ fast ändå inte. JAg har en vän där men känner inte att jag skulle vilja besöka Ryssland direkt.
Då skulle jag resa till denna kompis jag har, men jag tror inte att det kommer att hända, han är inte lätt att umgås med och vi har svårt att prata om saker. Det har inte med språkbarriärer att göra, han är riktigt bra på engelska och jag är väl helt okej. Saken har att göra att vi inte har så lika intressen.

Smilen: Tillhör halva Ryssland Asien? Var någonstans börjar Asiens Ryssland?

Öster om Uralbergen skulle jag nog säga att den delen är Asien.

Smilen: Hur är djurlivet där? Är det lite som Sverige i natur och växtlighet?

Ryssland har en hel del naturresurser och djupa skogar så visst finns det mycket djurliv, såvida folk inte jagar och förstör djurlivet vilket man ibland kan få en bild av att några i Ryssland gör men inte så många. Med tanke på att man kan se videor där björnar går omkring lite hur som... händer i Sverige också emellanåt.

Smilen: Är Ryssland ett rikt eller ett land i fattigdom?

Ryssland är ett fattigt land men av någon underlig anledning så verkar deras BNP ha växt med typ 150% trots att de i själva verket inte alls är rikare än tidigare. Det måste vara något slags nationalekonomiskt trix de har gjort.


   
SvaraCitera

Jag åker mycket hellre till Ukraina än Ryssland, alla dagar i veckan. Det är sjukt billigt att bo på något lyxhotell, det kan kosta typ 125kr per dag, det är mycket pengar där men för oss är det inte mycket alls. Jag skulle nog vilja bo på ett 3 eller 4 stjärnigt hotell dock än 5 stjärnigt skulle jag nog vilja påstå, 75kr per dag skulle jag nog sikta på.


   
SvaraCitera