Aviseringar
Rensa alla

Rytm/Musik-spel


Ämnesstartare

Här kommer ett inlägg som jag hoppas uppfattas som lite mindre kontroversiellt! 🙂

Jag har alltid varit ett stort fan av spel där man skall trycka/klicka på saker i takten till musik.
När jag var mindre spelade jag mycket Guitar Hero III till Playstation 2.

Detta utvecklades senare till osu! taiko, och spel som stepmania.

Nu vill jag se om det finns fler folk här inne som gillar just samma genre som jag 🙂

Om ni spelar något spel som passar in i frågan får ni gärna lämna en kommentar!


   
Citera
Ämnesetiketter

Har aldrig gjort men det skulle gärna testa för det ser fett roligt ut. 


   
SvaraCitera

Japp. Guitar Hero 3 och Rock Band-serien har jag spenderat lite tid på, på min Xbox 360.


   
SvaraCitera

Spelar inte nu men jag lirade också en hel del Guitar Hero när jag var mindre


   
SvaraCitera

Har alltid gillat Guitar Hero. 


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Har spelat såna spel, dock aldrig ägt ett sånt spel.


   
SvaraCitera

Jag har endast spelat osu!, men jag tyckte inte om det; jag såg inte poängen. Det verkade så arbiträrt, så mönstrena var designade. När jag skapade mönster till mina egna låtar, visste jag inte i vilken slags rytm det skulle vara. Kanske om det finns en huvudsaklig melodi, ska mönstret följa den. Jag vet inte.

Jag har dock hört talas om Taiko no Tatsujin; tack vare Taiko no Tatsujin, imponerade jag alla på musiklektionen i sexan för att jag visste vad taiko var.


   
SvaraCitera

Vem har inte? Gitarr Hero måste man ha spelat nångång . 


   
SvaraCitera
Smilen

Har spelat, men inte längre.


   
SvaraCitera
Smilen

Jag spelar knappt överhuvudtaget.


   
SvaraCitera

Spelade en hel del guitar hero förut, vilket var oerhört kul. Men det rytmspel som jag spelar mest måste väl vara osu! (Kanske för att jag är weeb).


   
SvaraCitera

Jag tycker osu är svårt för jag är vänsterhänt men använder ändå höger hand för att styra musen när jag spelar fps-spel.

Guitar Hero III är fan bra.


   
SvaraCitera

”Dancing Line” e kul o beroendeframkallande:))


   
SvaraCitera

Typ aldrig. Spelat lite osu tidigare, men annars inget


   
SvaraCitera
Cobrak

lirade alltid Guitar Hero förr, men slutade pga klarade inte Through the Fire and Flames på expert

mvh dålig förlorare


   
SvaraCitera