Aviseringar
Rensa alla

S-köna fördomar


Ämnesstartare

Låt oss vara sexister.
Det har ju varit en del trådar här på sistone som har beklagat sig och generaliserat över diverse trådstartares motsatta kön på sistone så då tänkte jag att en sån här trådjävel kunde vara på sin plats.
Vilka fördomar och generaliseringar applicerar ni på representanterna för ert eget kön?

Jag skulle tex kunna ta upp att:
- killar gillar undantagslöst discovery channel
- killar kan göra allt ifrån ölhävning till att hitta en parkeringsplats into en sport
- killar kan inte se en actionfilm utan att tänka ut hur mycket bättre dom själva skulle fly från kinesiska maffian i ett parkeringhus

osv men det jag vill höra är era generaliseringar, shoot:


   
Citera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Killar har större kukar än tjejer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

till att hitta en parkeringsplats into en sport

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Killar har större kukar än tjejer

Har hört att tickstarts är mindre än lady gagas [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Tjejer har stenkoll på hur de ser ut i olika vinklar.
- Tjejer stör sig på killar som inte städar toaletten/handfatet efter användning.
- Tjejer har minst ett typ av klädesplagg (ex kort kjol/stuprörsjeans) som de inte "kan" klä sig i pga. hjärntvätt från alla "välj-rätt-plagg-till-din-kroppstyp"-reportage.


   
SvaraCitera
sincan

-Killar är smartast
-Killar är coolast
-Killar är bättre på att laga mat
-Killar är bättre på att leda ett samhälle

Jävlar, alla är rätt också[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sincan:

-Killar är bättre på att laga mat

Det är väl därför som det är kvinnors plikt att laga mat, så att dom kan öva och komma ikapp, det är för deras skull.


   
SvaraCitera
sincan

dazed:

Det är väl därför som det är kvinnors plikt att laga mat, så att dom kan öva och komma ikapp, det är för deras skull.

Ungefär så, eller för att männen inte har något att bevisa samt att de har viktigare saker att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sincan:

-Killar är bättre på att laga mat

[tard] Antingen känner du bara exceptionella killar eller bara lågpresterande tjejer [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sincan:

Ungefär så, eller för att männen inte har något att bevisa samt att de har viktigare saker att göra.

Kan tänka mig det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kvinnor lyssnar inte på män förren de själva sitter i skiten för att de inte lyssnade på en man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feminister är fula, tjocka och håriga.
Alla snygga singeltjejer måste vara feminister och därför inte kan få någon män (här klart motsägelse med punkten ovan, men det är det få som verkar tänka på)
Alla tjejer kan laga mat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Killar får spela ISHOCKEY [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Tjejer får inte spela ISHOCKEY


   
SvaraCitera