Aviseringar
Rensa alla

S och MP röstar på SD:s förslag


Ämnesstartare

http://www.dn.se/nyheter/politik/socialdemokraterna-rostar-pa-sds-forslag-1.1226...

Regeringen ser ut att förlora ännu en omröstning i riksdagen. Sverigedemokraterna och Vänsterpartiet har motionerat om nationella regler för bemanningen i demensvården. Nu ställer sig Socialdemokraterna och Miljöpartisterna i socialutskottet bakom motionerna.

– Det är mycket glädjande. Socialdemokraterna har sagt att de aldrig ska rösta på våra förslag men nu har de gjort det, säger han.

Ser vi någon starkt ljus inför framtiden? Vad kan hända valet 2014?


   
Citera

Sherre:

Vad kan hända valet 2014?

shiamuslimerna har egen majoritet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

shiamuslimerna har egen majoritet.

ouf omöjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sherre:

– Det är mycket glädjande. Socialdemokraterna har sagt att de aldrig ska rösta på våra förslag men nu har de gjort det, säger han.

......

Sherre:

Sverigedemokraterna och Vänsterpartiet har motionerat

så frågan är var Vänsterpartiet först med denna motionen eller var SD först med den? Vilka var först med att överhuvudtaget ta upp den frågan? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Jag trodde det skulle vara något chockerande, något som strider mot S eller MPs principer. Men så handlade det om demensvården, det hade bara varit konstigt om S röstade emot.


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

ouf omöjligt

tror du sunni?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SD visar bara än en gång om att dom har mycket gemensamt med vänsterblocket. Bra gjort.

Casablanca:

Jag trodde det skulle vara något chockerande, något som strider mot S eller MPs principer. Men så handlade det om demensvården, det hade bara varit konstigt om S röstade emot.

Dom rödgröna har konsekvent gått emot sina egna principer flera gånger sedan SD kom in i riksdagen. Så det vore inte särskilt förvånande om dom faktiskt hade gjort det igen. Men det gjorde dom inte denna gången, trots att dom lovat att aldrig gå på sverigedemokraternas spår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sherre:

Sverigedemokraterna och Vänsterpartiet har motionerat

ahha va, har de suttit och skrivit en motion tillsammans typ? xD eller två olika som typ är lika dana? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

ahha va, har de suttit och skrivit en motion tillsammans typ? xD eller två olika som typ är lika dana? [blush]

Jag skulle vilja se Lars Ohly och Jimmie Åkesson sittandes vid ett bord å knåpa ihop en lång motion. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Jag skulle vilja se Lars Ohly och Jimmie Åkesson sittandes vid ett bord å knåpa ihop en lång motion. [bigsmile]

hahah jah, lite det jag syftade på [bigsmile] eller vem vet de kanske har blivit bästisar i smyg[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Jag skulle vilja se Lars Ohly och Jimmie Åkesson sittandes vid ett bord å knåpa ihop en lång motion. [bigsmile]

Vill hellre se dem Brokeback Mountain-style


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Jag skulle vilja se Lars Ohly och Jimmie Åkesson sittandes vid ett bord å knåpa ihop en lång motion. [bigsmile]

[love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

hahah jah, lite det jag syftade på [bigsmile] eller vem vet de kanske har blivit bästisar i smyg[cute]

Mm och nu ska dom börja lösa deckarmysterier på den engelska landsbygden tillsammans. [cool]

isola:

Vill hellre se dem Brokeback Mountain-style

Iaf Lars, Jimmie har nog en obehaglig dvärg-och-babyoljafetisch [sad]


   
SvaraCitera

Sherre:

Ser vi någon starkt ljus inför framtiden?

Men hallå.

Du måste ju skilja på frågor som handlar om demensvården och de frågor som SD driver om invangdring och sånt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså vad i helvete? Du lovade att avregga och aldrig komma tillbaka.


   
SvaraCitera