Aviseringar
Rensa alla

🙁 så fruktansvärt ont....


Ämnesstartare

hej !

va hos VC i fredags eftersom att jag hade haft ont i halsen med vita prickar + att jag var lite hängig och trött , sjuksköterskan tog två prover , ett blodprov och ett annat och det visade att jag hade en virus infektion ( hon kollade inte ens mig i halsen ? )
hon sa : eh ja det är bara att dricka te så är detta över om ungefär två dagar.

så jag åkte hem och blev bara sämre och sämre , jag skojar inte , min hals..den dödar mig , har fått otroligt ont i mina öron? också...har inte ätit riktigt mat sen torsdag :'(.. detta är fan det värsta jag varit med om.!
så idag åkte jag till en doktor istället , han gjorde INGA prover utan bara kollade i halsen lite snabbt , han sa bara att det verkligen inte såg bra ut och han förstor inte att jag inte hade fått pencillin..
han sa bara : detta är halsfluss.
sen gav han recept på kåvepenin som jag och mamma åkte och tog ut på apoteket..

och det konstiga är att sjuksköterskan sa att det var virusinfektion (då hjälper inte kåvepenin! , det hjälper bara om man har bakterieinfektion)
och doktorn sa att det var halsfluss så jag skulle äta kåvepenin ?

vad ska man lita på ?


   
Citera

De vita fläckarna i halsen är bakterieansamlingar och mot det kan penicillin hjälpa om det är typ halsfluss.

Skulle lita på doktorn pga bättre utbildning.


   
SvaraCitera

Livtrasir:

Skulle lita på doktorn pga bättre utbildning.


   
SvaraCitera

Vad är det ens du undrar över?
Halsfluss går inte över med te, vilken dum sjuksköterska som försöker leka läkare.


   
SvaraCitera

Lyssna till läkaren


   
SvaraCitera

ps svider det när du kissar?


   
SvaraCitera