Aviseringar
Rensa alla

Så här går det till i Frankrike.


Ämnesstartare

I Frankrike har det nyligen varit Raskravaller, vilka sker titt som tätt i invandrartäta orter. Denna gången var det Techno paraden som anhålls varje år i Paris som artade ur. Bespara mig gärna rasistanklagelserna och kolla igenom filmen innan ni yttrar er.

Frågeställningar:

Upptäcker ni något mönster?
Kan Sverige få upplopp av liknande proportioner i framtiden?


   
Citera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det hela ser rätt rörigt ut, svårt att få en överblick över vad som händer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Upptäcker ni något mönster?
Kan Sverige få upplopp av liknande proportioner i framtiden?

Vilket mönster menar du att vi ska se? Nu har jag inte minutiöst kollat filmen, men kollat igenom den.

Sverige kan i mina ögon inte få upplopp av samma proportion. Vi har en för lugn kultur för det. I Frankrike så blir det ofta upplopp när det är något som upprör stora massor. I Sverige bli det någon liten demonstration, som urartar och några personer grips.
Sverige brukar också vara ganska väl förberedda med motmedel för att skilja parter, hellre än att gripa stora massor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

Sverige kan i mina ögon inte få upplopp av samma proportion. Vi har en för lugn kultur för det. I Frankrike så blir det ofta upplopp när det är något som upprör stora massor. I Sverige bli det någon liten demonstration, som urartar och några personer grips.

Tyvärr är detta nog sant.

Det får man ändå ge fransmännen, oavsett etniskt ursprung; de vet fan hur man gör en protest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Tycker det hela ser rätt rörigt ut, svårt att få en överblick över vad som händer.

Kolla slutet då (sista halvminuten) där visar dom en "replay" över ett par uppmärksamma händelser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Det får man ändå ge fransmännen, oavsett etniskt ursprung; de vet fan hur man gör en protest.

Jag håller helt med. I fransmännen finns det curage. Men hur kan det här vara en protest, vad protesterar dom för när dom går i grupp och ger sig på folk med slag, och dessutom fläckte av en kvinna kläderna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

Vilket mönster menar du att vi ska se? Nu har jag inte minutiöst kollat filmen, men kollat igenom den.

Om du kollar på slutet (som jag sa till buddah) så får du se en Replay på dom minnesvärda händelserna i filmen. förstår att det kan bli rörigt och grötigt i massa av folk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sming, om du skrev till mig är det meningslöst; kan inte se vad du skriver ivf.


   
SvaraCitera
smisk

Vet inte vad jag ska säga. Folk är idioter oavsett hudfärg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag förstår inte riktigt vad det är som händer.

Är det svarta som ger sig på vita eller vita som ger sig på svarta?

Jag såg massvis av svarta människor springa runt, en svart kille med ett slagträ som han försökte dölja lite osmidigt, en blond person som låg ner som sedan fick hjälp av svarta och vita medan polisen knuffade bort alla.

Vad händer ens? Vad är det som protesteras mot?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok, jag är övertygad. Ska bli SDare för att du hittar en fransk film där ett ungdomsgäng ställer till med bråk (om det nu ens var det som hände, fattade ingenting av filmen. Lite folk som sprang fram och tillbaka mest).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

sming, om du skrev till mig är det meningslöst; kan inte se vad du skriver ivf.

Nu hänger jag inte med riktigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Nu hänger jag inte med riktigt?

gah, nu var jag tvungen att avblocka dig bara för du quotat. du ligger iaf på min blocklist, därför kan jag inte se vad du skriver.

nog off-topic.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Ok, jag är övertygad. Ska bli SDare för att du hittar en fransk film där ett ungdomsgäng ställer till med bråk (om det nu ens var det som hände, fattade ingenting av filmen. Lite folk som sprang fram och tillbaka mest).

Såhär ser retoriken ut från vänsterhåll gott folk, när dom inte har något konkret att replikera med, då bevis från ett motsatt scenario likt det ni kunde se i filmen - dvs att vita människor attackerar svarta människor, och att rasismen är enkelriktad finns i mycket strängare upplagor då fenomenet inte är lika förekommande.

Det är bara att ta av sig hatten för dig Rödingjävel, som bekräftar vad jag liksom många andra på forumet här på forumet försökt få fram om vilken skev människosyn som ni har när ni konsekvent blundar för det rasistiska våldet när det riktar sig mot vita.


   
SvaraCitera