Aviseringar
Rensa alla

Så himla ensam..


Ämnesstartare

Dom flesta killarna tycker jag är hur fin som helst för det märker jag och många säger det men jag har tusen problem. Vissa blir förvånade när jag säger att jag inte haft en enda killar och säger men du som är så fin.. osv..

Jag är så ensam har inte en enda vän.. är blyg som bara den och sitter på en bänk i skolan och bara siter där...

killarna kollar in mig och tycker jag är snygg MEN jag är konstig och blyg ovanligt blyg i skolan ingen pratar med mig känner mig så utanför och har inte haft en riktig vän sen jag gick i 7an 🙁

Jag vill också ha vänner!! och vi hade skoldans förra veckan alla niorna och då skulle killarna bjuda upp och då blev jag kvar helt helt sist och fick dansa med läraren.. känner mig så ledsen känner ju fan ingen alls!! jag vill bara ta livet av mig!! ;( den enda jag har är min systser!! ;( för alla tycker det är pinsamt att dansa med mig eller nåt för jAG INTE Har nån vän jag vet inte vrf ;(

och utanför skolan e jag inte alls blyg det är så konstigt det är bara just i skolan

kommer jag vara ensam hela livet utan pojkvän och vänner??

VAAD SKA JAG GÖRA????


   
Citera

Man kan träna bort sin blyghet. Jag var väldigt blyg på högstadiet men är en av de minst blyga jag vet nu. Det gäller att tvinga sig själv att prata upp fast det känns "konstigt" eller om man inte vågar. Det blir naturligt med tiden.


   
SvaraCitera

Jag var blyg fram tills halva 7:an ungefär. Hade en del vänner men bröt kontakten med pga bråk osv. Fick bättre självförtroende och mindre blyg. Så det räcker med att bryta ett mönster. Snacka med nån kille kanske eller snacka med ppl online


   
SvaraCitera

Ska vi bli kåmpisar lr?


   
SvaraCitera

morriis98:
Dom flesta killarna tycker jag är hur fin som helst för det märker jag och många säger det men jag har tusen problem. Vissa blir förvånade när jag säger att jag inte haft en enda killar och säger men du som är så fin.. osv..

Jag är så ensam har inte en enda vän.. är blyg som bara den och sitter på en bänk i skolan och bara siter där...

killarna kollar in mig och tycker jag är snygg MEN jag är konstig och blyg ovanligt blyg i skolan ingen pratar med mig känner mig så utanför och har inte haft en riktig vän sen jag gick i 7an 🙁

Jag vill också ha vänner!! och vi hade skoldans förra veckan alla niorna och då skulle killarna bjuda upp och då blev jag kvar helt helt sist och fick dansa med läraren.. känner mig så ledsen känner ju fan ingen alls!! jag vill bara ta livet av mig!! ;( den enda jag har är min systser!! ;( för alla tycker det är pinsamt att dansa med mig eller nåt för jAG INTE Har nån vän jag vet inte vrf ;(

och utanför skolan e jag inte alls blyg det är så konstigt det är bara just i skolan

kommer jag vara ensam hela livet utan pojkvän och vänner??

VAAD SKA JAG GÖRA????

Jag förstår din situation.

Jag hade inga riktig kompis/ar i högstadiet/grundskolan även om jag försökte prata med någon så lyssnar många inte eller bryr sig heller.

Jag är också konstig, är konstig bara liksom.

Att ingen vill prata eller dansa med dig är väl ett grupptryck eller gruppmobbning (utfrystning) de bryr sig om andra saker de tycker är viktiga.

De har nog med att göra att just när man är i skolan är det i den där tillvaron man inte känner sig trygg just för att man inte har någon kompis att vara med.

Du kommer få en Pojkvän och du kommer få vänner det lovar jag dig 😉

Du bör prata med en lärare om det och kanske(förhoppningsvis) att Du kan få hjälp! Annars finns det nog inte jätte mycket att göra.

Jag tror på dig! Cool

Om du vill prata med mig får du gärna skicka ett meddelande Glad


   
SvaraCitera

om jag vore du så skulle jag fokusera på en person, en vän. inte en hel klass eller tillexempel killar. om du fokuserar på att just bli kompis med en person kommer alt gå så mycket lättare. du har någon att luncha med, sitta bredvid på lektionen, umgås med på raster osv. när du väl har en kompis i skolan kan du också prata om dina problem, hon kanske presenterar dig för några av sina kompisar och sen vips några veckor senare är du kanske kompis med alla i din skola? det är en lång väg men allt börjar med att skaffa en vän, bara en! 

du är säkert helt underbar! du förtjänar en vän och det kommer du få. du kommer inte vara ensam hela ditt liv, lovar dig! håll bara ut och försök att vara positiv tills det blir bättre! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, men vet inte vad som har hänt ingen lyssnar ens på mig om jag säger något alla utfryser mig till 100% ;(


   
SvaraCitera