Aviseringar
Rensa alla

Så kan vi stoppa flyktinginvandringen..


Ämnesstartare

/krossa kapitalismen


   
SvaraCitera
svett

Flyktinginvadringen är inte ens ett stort problem. Det är anhörighetsinvandringen som är det farliga. Bara en liten del av alla invandrare är faktiska flyktingar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

Sen låter vi det gå tio-tolv år, och vips så har alla flyktingar sadlat om och blivit danskar eller tyskar eller nånting, eller så har dom blivit etniskt rensade i sina hemland för att ingen vill ha dom. Problem solved 🙂

Nope, the problem isn't solved. [tired].. Tror du inte att världens problem kommer drabba Sverige också tillslut? Som det egentligen redan gör nu, krigsdrabbade länder som Irak tex, där ifrån har det kommit många flyktingar hit.

Gryphon:

Jag ska inte rösta alls, orka bry sig.

Synd att du inte tänker använda din demokratiska makt, något som många andra önskar att de hade. [sad]


   
SvaraCitera

daisy:

Tror du inte att världens problem kommer drabba Sverige också tillslut?

Det här handlar inte om alla världens problem. Det handlar om flyktinginvandringen. Och den kan man stoppa ganska enkelt, genom att stänga gränserna. Inte världens snällaste lösning, men den fungerar.

Observera att jag inte bryr mig om Sverige lägger pengar på invandrare eller flyktingar. Om vi inte hade dom att slösa pengar på så hade nog våra kära politiker hittat på något annat kul att spendera pengar på.

daisy:

Synd att du inte tänker använda din demokratiska makt, något som många andra önskar att de hade.

Min demokratiska makt? En liten röst gör ingen nytta här, och dessutom så spelar det ingen roll om det är en moderat eller en sosse eller en sverigedemokrat eller en miljöpartist som bestämmer. Lika feta rika politiker, bara olika färg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

Det här handlar inte om alla världens problem. Det handlar om flyktinginvandringen. Och den kan man stoppa ganska enkelt, genom att stänga gränserna. Inte världens snällaste lösning, men den fungerar.

Jag fick uppfattningen att du tänker "sverige sköter sitt, andra får sköta sitt", det funkar inte riktigt så menar jag.
Och jag personligen tror inte att det skulle funka, de skulle hitta sätt att komma hit ändå, men iaf whatever. Dessutom är det elakt att inte släppa in flyktingar när man kan.

Gryphon:

Observera att jag inte bryr mig om Sverige lägger pengar på invandrare eller flyktingar. Om vi inte hade dom att slösa pengar på så hade nog våra kära politiker hittat på något annat kul att spendera pengar på.

Happ ok.

Gryphon:

Min demokratiska makt? En liten röst gör ingen nytta här, och dessutom så spelar det ingen roll om det är en moderat eller en sosse eller en sverigedemokrat eller en miljöpartist som bestämmer. Lika feta rika politiker, bara olika färg.

En liten röst blir större när andra också ger sin lilla röst till demokratin. Jo, det spelar en roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Först trodde jag att typ sheriffen hade hijackat ditt konto. [zzz]

Men jag kan skriva under på det där! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Först trodde jag att typ sheriffen hade hijackat ditt konto. [zzz]

Vadå, jag är ju sveriges största motsåtndare till flyktinginvandring [smile]


   
SvaraCitera

daisy:

Dessutom är det elakt att inte släppa in flyktingar när man kan.

Kan vi ta hand om dom då? Ekonomin är redan dålig, fler och fler blir arbetslösa varje dag. Kan vi knappt försörja dom arbetslösa som vi redan har så kan vi knappast försörja flyktingar.

daisy:

En liten röst blir större när andra också ger sin lilla röst till demokratin. Jo, det spelar en roll.

Men om alla små röster går åt olika håll, vad hjälper det då?
En politiker är en politiker, oavsett parti. Dom ser till att dom själva får det bra, resten av landets befolkning kommer sen.

Jag hade gjort exakt likadant.

Men jag bryr mig för lite för att ens orka rösta, så jag brukar sälja min röst. Budet börjar på 500 spänn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Vadå, jag är ju sveriges största motsåtndare till flyktinginvandring [smile]

Ut med alla blattingar och mera militär! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

Kan vi ta hand om dom då? Ekonomin är redan dålig, fler och fler blir arbetslösa varje dag. Kan vi knappt försörja dom arbetslösa som vi redan har så kan vi knappast försörja flyktingar.

Jag tror det iaf. Ekonomin är dålig pga USA's börsfall, inte pga att det finns för många flyktingar. Dessutom vill Vänsterpartiet bygga 40.000 nya lägenheter varje år = det skapas nya jobb och bostadsbristen fixas på samma gång.

Gryphon:

Men om alla små röster går åt olika håll, vad hjälper det då?

Men då har man ändå gjort sin röst hörd och politikerna blir medvetna av vad folket vill.

Gryphon:

Dom ser till att dom själva får det bra, resten av landets befolkning kommer sen.

Jag tror inte det, inte i Sverige iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

militär

det skulle gagna oss hur?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

det skulle gagna oss hur?[confused]

Tss, populärkulturell referens. [zzz]


   
SvaraCitera

daisy:

Vänsterpartiet bygga 40.000 nya lägenheter varje år

Men vem ska betala dom lägenheterna? Staten kan inte trolla fram pengar.

daisy:

Jag tror inte det, inte i Sverige iaf.

Det tror jag. Får man chansen så tar man den.


   
SvaraCitera

daisy:

Jag tror det iaf. Ekonomin är dålig pga USA's börsfall, inte pga att det finns för många flyktingar. Dessutom vill Vänsterpartiet bygga 40.000 nya lägenheter varje år = det skapas nya jobb och bostadsbristen fixas på samma gång.

Woooow! Och dessa pengar kommer från vad? Jo, skattepengar.
Vet du vad mer som kräver en massa skattepengar? Bidrag till "flyktingar"!

Och det roligaste av allt - Sverige tar in ca 100.000 "flyktingar" varje år. Krävs nog att Vänsterpartiet bygger liiiite mer och liiiite snabbare än så. Oj, glömde nämna en ganska liten sak - SVENSKAR SKA OCKSÅ HA LÄGENHETER! Så visst, bostadsbristen löses väl för alla nysvenskar och deras familjer. Om inte annat så får väl du och din familj inhusera ett par. Så fungerar den svenska solidariteten.


   
SvaraCitera

svett:

Flyktinginvadringen är inte ens ett stort problem. Det är anhörighetsinvandringen som är det farliga. Bara en liten del av alla invandrare är faktiska flyktingar

Jag hörde någonstans att om vi säger Mamma är flykting, hon är politiskt flykting från Somalia. Mamma har två barn. Barnen är s.k. medflykting. Åker Mamma iväg lämnar hon sina två barn ensamma eftersom Pappa är ute i krig, säkerligen död. Mamma får ta med sig sina två barn. Dessa två barn blir då inte kallade flyktingar, de blir kallade anhörig till flykting.

Men visst, de va nåt jag bara hörde. Väntar på skandalmärkning gällande räkning på statistik så jag kan ta till detta på allvar.


   
SvaraCitera