Aviseringar
Rensa alla

Så många ungdomar som mår dåligt ...


Ämnesstartare

Hur kan man hjälpa ungdomar som mår dåligt?
Många lider av deperissoner utan att ens veta om det.
Många lider i tysnad för att dom inte vet vart dom kan få hjälp.
Andra känner sig ensama och ledsna.
Hur sjutton gör man för att nå så många av dom som möjligt?

Det kan vara eran syster eller bror som inte längre orkar med att leva..

Jag är ingen ungdom och blev medlem här för att be om råd..

Om du känner att du behöver någon att prata med så mejla mig på Luzzi1985@hotmail.com

Alla barn & ungdomar samt deras föräldrar måste få veta att de finns hjälp att få och att man inte behöver leva med ångest 24/7


   
Citera

Okej, och vem är du?


   
SvaraCitera

Luzzi1985:

Många lider av deperissoner utan att ens veta om det.

asså, hur går det till egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är jag.. spellar de för roll?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att många inte ens vet vad det är.. Det är en mycket farlig sjukdom som suger livet ur en 🙁
Man tror att man bara är ledsen och kan inte sätta fingret på varför 🙁


   
SvaraCitera

Luzzi1985:

Hur kan man hjälpa ungdomar som mår dåligt?

Går inte, de måste hjälpa sig själva.

Luzzi1985:

Hur sjutton gör man för att nå så många av dom som möjligt?

Genom att chatta på MSN kommer fan inte hjälpa någon, man måste hjälpa folk IRL.


   
SvaraCitera

Vet ej hur man hjälper dem/oss, tror inte det är till alltför stor hjälp att du mailar med dem, men det är en god tanke


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självklart kan man hjälpa människor genom att först tala över nätet. Någon stanns måste man börja. Det är många ungdomar som inte vågar vända sig till personer irl med sina problem eller sitt mående. Då behöver man stöd av någon utomstående. Sen är jag mycket väl medveten att de inte är så vanligt att okända människor säger att dom finns här för en om det behövs. Men det skadar inte att försöka!

Sen att det inte går att hjälpa är nonnsens på hög nivå, om den med problem inte vet vart den ska vända sig så kan man ge vägledning och stöd i svåra situationer. Ensam är inte alltid stark.


   
SvaraCitera

hej av egen erfarenhet så kan man inte hjälpa sig själv förrän man kanske nått botten och SJÄLV VILL HA HJÄLP. Kramisar


   
SvaraCitera

Amboshed:

år inte, de måste hjälpa sig själva.

Nej. De söker hjälp av professionella vuxna och sina föräldrar, om de har några bra sådana att tillgå.


   
SvaraCitera

Be att få bli en av experterna här på sidan, nu känns du lite läskig. Mvh


   
SvaraCitera

Samtidigt kan man inte hjälpa någon som inte vill ha hjälp, vilket ganska många inte vill. Jag hade själv en jobbig period med mycket skolk etc... många ville hjälpa mig, men jag ville inte ha hjälp så då blev det ju ingenting.


   
SvaraCitera