Aviseringar
Rensa alla

Så nu är man vuxen...?


Ämnesstartare

Alltså, jag förstod aldrig hur jävla gött det var att vara liten när man var liten. Det var ju ändå en frihet att vara typ 14 och sitta med kompisen och spela CS och dricka 2.25or som man köpt på Turklivs. När jag bytte avatar så insåg jag inte bara hur mycket jag utvecklats utan också hur mycket roligare det var då.

Nu tar jag studenten. Ett steg in i vuxenhet? Ett steg in i vad? Jag vill bara gräva ner mig under täcket och vänta tills jag blir 14 igen. Och sen dyka upp i en runda Super Smash Bros Melee och lite vattenpipa.

Det vore dock en lögn att säga att jag inte utvecklats till det bättre. Jag är mognare, ansvarsfullare, snällare, snyggare, charmigare osv Men ändå...? Det känns som något fattas. Den där tryggheten. Har något gått fel i livet?

Jag knarkar inte. Jag dricker inte extremt mycket. Jag spelar inte tv-spel längre. Jag promenerar. Jag pluggar flitigt. Jag umgås med vänner. Men, jag mår ändå väldigt dåligt rätt ofta. Det känns inte rätt. Tror det har med otryggheten.

Jag skrev till en kompis häromdagen "När jag blir vuxen så ska jag..." och fick svaret "är du inte vuxen?". Och då insåg jag, att jag är 18 år. Jag bor i och för sig hemma men jag ansvar över min egen ekonomi och att jag äter, lever, pluggar osv. Jag tror att felet inte är att jag inte är vuxen utan jag är osäker på om jag vill vara vuxen.

Men samtidigt som jag känner att jag inte vill vara vuxen. Så handlar det inte om att jag inte vill vara vuxen nu för jag känner ändå att det är dags. Jag känner hur klockan tickar. Jag vill bara inte vara nu, här nu.

Och jag är så vilsen. Jag har börjat tappa greppet om nu. Jag har ingen aning om vilken dag, tid eller något. Det finns ingen struktur. Fast det är ju rätt fint. På ett visst sätt. Fast sen när man inser att det bara är 4 veckor kvar till studenten så inser man, att ja. Är det värt det?