Aviseringar
Rensa alla

Saab chippad


jag hoppas att du känner till att det är bättre att ha en 4 växlad låda än en 6 växlad ... eller juste ja du har ju bara dekaltrimmat


   
SvaraCitera

Snusarn:

Bifogade bilder

Nice bil, SnusarN^ [bigsmile][bigcheers][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_Danne_:

Sluta mytta... M3 låda passar inte på en saab för det första och för det andra så låter 300hk väldigt mycket för ett chip... Tror inte förrens jag ser irl.

bmw låda överhuvudtaget passar inte på saab,
men allt går att bygga om vet du. jag ska plocka dit bmw zf låda från e34 på min dodge, så jag får 5 växlat.

och chip skulle jag tro räcker alldeles utmärkt till 300 häst.
original ligger såna saabar på en 230 kanske

dock tror jag trådskaparen snackar skit för har han kunskaper för en sån ombyggnation så är han smartare än att rwd konvertera en saab när det finns bmw och annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

jag hoppas att du känner till att det är bättre att ha en 4 växlad låda än en 6 växlad ... eller juste ja du har ju bara dekaltrimmat

haha va? 4 växlade lådor har inte funnits sen 70 talet typ


   
SvaraCitera

The Outlaw:

haha va? 4 växlade lådor har inte funnits sen 70 talet typ

4 växlade lådor är bättre och stabilare konstruerade och klarar därav motorer med rätt bra kräm utan att modifieras och vad gör det att dom är gamla.

nästan alla volvo modeller har 4 + tönt växel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

4 växlade lådor är bättre och stabilare konstruerade och klarar därav motorer med rätt bra kräm utan att modifieras

jamen vad fan snackar du om? vi säger att trådskaparen är seriös då,
han ska ta 4 växlat istället för 6? enda bmw jag kommer på med 4pet är e30, och de håller inte för mkt, e28 har väl också nånstans på 80 talet kanske men det är samma där


   
SvaraCitera

The Outlaw:

enda bmw jag kommer på med 4pet är e30, och de håller inte för mkt, e28 har väl också nånstans på 80 talet kanske men det är samma där

borrsans granne pysslar med detta på en väldigt seriös nivå så jag är rätt säker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

borrsans granne pysslar med detta på en väldigt seriös nivå så jag är rätt säker.

rätt säker på vad? du har inte sagt nåt annat än att 4 pet lådor håller bra,
vilken bmw 4 pet låda syftar du på då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo chip trimmet har gett 300 häst, bänkad på en motorverkstad.
Det är inte jag som har trimmat Saaben. Men förra ägaren sa att han hade varit tvungen att ändra lite på saaben så att bmw lådan skulle funka. hna har även bytt ut vevaxlar och kamaxlar! Insrutning systemet är från en fd racingbil!


   
SvaraCitera

har en chippad ps2, byta?


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

sj har jag insikten att jag inte kan nått om bilar

samma här,fattar inte ett skit[tired][n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snusarn:

Men förra ägaren sa att han hade varit tvungen att ändra lite på saaben så att bmw lådan skulle funka. hna har även bytt ut vevaxlar och kamaxlar! Insrutning systemet är från en fd racingbil!

lite, han måste ha konterterat till bakhjulsdrift, och det är betydligt mer än att ändra "lite" och sanslöst dumt..
jag tror att han snackat en massa bullshit, och du som inte hajjar ett jota har gått på allt och tyckt det låter häftigt.
Nu vet jag inte vilken motor denna har, men det spelar inte så stor roll, även om du chippar och byter kammar och vev tvivlar jag på att du får 300hk vare sig det är turbo eller inte.. på en sugmotor ger visserligen kammar en del ihop med en bra mapp, men inte så mycket. speciellt inte på en saab-motor med taskigt flöde.. på en turbomotor håller inte orginalturbon för 300hk speciellt länge.. så den måste isåfall också vara bytt? men jag vet inte om det är någon ide att diskutera, eftersom du inte verkar ha en aning om vad som är gjort.. din fråga svarade du ju dessutom på själv i inlägg 3 även om det är lika mycket skitsnack som allt annat:)

OF 5:

4 växlade lådor är bättre och stabilare konstruerade och klarar därav motorer med rätt bra kräm utan att modifieras och vad gör det att dom är gamla.

nästan alla volvo modeller har 4 + tönt växel

Öh.. nja.. det beror väl helt på syfte.. visst, på en traktor(volvo) duger det säkert med en 4 växlad låda, det ska hålla i en miljard år och går något sönder ska det vara lätt att fixa, men har dom någon som helst prestanda? nej.
numera kan man bygga växellådor som håller med över 6 växlar, det var man kanske inte lika bra på back in the days. hade inte fler växlar varit bättre hade väl inte alla biltillverkare haft fler växlar?
jag hade velat ha en växel till i min bil, nu ligger jag på 3000 varv i 90hm/h på 5an.. hade jag haft en 6a hade det blivit mycket bekvämare att köra motorväg..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fege1:

jag tror att han snackat en massa bullshit

även trådskaparen.. undra hur många vevaxlar han har i motorn?
eller så är han för dum för att skilja på singular och plural helt enkelt.

fege1:

nu ligger jag på 3000 varv i 90hm/h på 5an.. hade jag haft en 6a hade det blivit mycket bekvämare att köra motorväg..

what? låter ju helt galet, 3000 varv i 90 är som 4ans växel i jetta mk1.
du lär ha hög utväxling


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fege1:

Nu vet jag inte vilken motor denna har, men det spelar inte så stor roll, även om du chippar och byter kammar och vev tvivlar jag på att du får 300hk vare sig det är turbo eller inte..

Enligt nordic uhr ska man få ut 290hk i en 9000 genom att bara ställa upp laddtrycket, helt annat avgasystem, annat filter och wastegate. säkerligen överspecade hästar och fattast 10 hk men det är inte alls omöjligt att få ut 300hk + om man vill. nu är jag inte så jätteinstatt i bilar då jag e en avdankad hojmek men

jag tror inte på att ts har hängt på en m3 låda i den där. Då skulle man inte fråga på ungdomar hur fort den axxar.

jag förutsätter att bilen e framhjulsdriven eftersom den e det orginal. Sämre axx har du med grävlingsdrift än med bakhjulsdrift. Sen beror det på vad du har för sulor på den, gäller juh att ostarna får grepp i backen om du ska fort fram. hur pass framtung den e osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Outlaw:

what? låter ju helt galet, 3000 varv i 90 är som 4ans växel i jetta mk1.
du lär ha hög utväxling

jojo.. rödmarkeringen börjar på 8300 varv typ.. krävs om man ska få ut 160hk ur 1,6 liter sugis:) härlig sång får man på köpet.. ser ut att bli ca 200hk ur 1,8 liter till sommarn dock.. lite trött på det totala avsaknaden av vrid även om bilen är lätt:P


   
SvaraCitera