Aviseringar
Rensa alla

Sadface


Ämnesstartare

El Guaje:

Men man får väl hålla sig inne i några månader nu.

Äh häng med till fjällen istället, vi drar på torsdag, lindvallen[y]


   
SvaraCitera

Storchen84:

Snailmail funkar också, fast då får du ha ett väldigt stort kuvert... eller väldigt många

Kan skicka några kontainers!


   
SvaraCitera

Storchen84:

Äh häng med till fjällen istället, vi drar på torsdag, lindvallen[y]

Nej tack sånt där har jag skadat mig tillräckligt mycket på! Dessutom om det kommer mer snö nu kanske jag får jobba lite, det är väl kul men det hade varit roligare att jobba utan snö en kväll i Juni.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

Kan skicka några kontainers!

Är du rik?[surprised]

El Guaje:

sånt där har jag skadat mig tillräckligt mycket på

[bigsmile][y]

El Guaje:

mer snö nu kanske jag får jobba lite

Har du snöjour eller nåt?[confused]


   
SvaraCitera

Storchen84:

Är du så rik?

neej tänkte skicka en faktura till dig[blush] Tänkte att du kunde köpa snön[cute]


   
SvaraCitera

Storchen84:

Har du snöjour eller nåt?[confused]

Nej men en arbetslös man är lätt att skicka ut på något livsfarligt uppdrag uppe på något tak 65 meter över havet. Det blir ju en situation som alla tjänar på. Jag får jobba lite och tjäna extra pengar och skulle jag falla ner så blir arbetsförmedlingen glada för då försvinner jag ur statistiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

Tänkte att du kunde köpa snön[cute]

Ahh... ehm... tja, jag är ju en riktig snögubbe så... det kan väl vara värt det[ops]

El Guaje:

uppe på något tak 65 meter över havet

Äh bara du har sele på dig och den sitter i något som håller så är det safe[y]Hade du sett var jag klättrar upp ibland för att byta topplanterna hade du inte klagat[ops]


   
SvaraCitera

Storchen84:

tja, jag är ju en riktig snögubbe så

Exakt det jag tänkte + bra sätt för mig att få in lite extrapengar[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

bra sätt för mig att få in lite extrapengar[blush]

Äh jag vet ett bättre sätt för dig att få in extrapengar på[blush][ops]


   
SvaraCitera

Storchen84:

Äh bara du har sele på dig och den sitter i något som håller så är det safe[y]

Det har jag aldrig fått ha! Men i och för sig så var 65 meter en grov överdrift, har nog aldrig varit över 5 meter.

Storchen84:

Hade du sett var jag klättrar upp ibland för att byta topplanterna hade du inte klagat[ops]

Det hade jag nog inte gjort. Men jag är extremt höjdrädd så jag börjar gnälla redan vid 2 meter. Så jag hoppas jag slipper klättra upp på livsfarliga höjder. Sånt överlåter jag till er som kan!


   
SvaraCitera

Storchen84:

Äh jag vet ett bättre sätt för dig att få in extrapengar på

[no-no] Håller ej på med sånt!!!! Säljer snö. Ska starta 1 seriöst företag som säljer snö till snölösa länder och platser[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

jag börjar gnälla redan vid 2 meter

[bigsmile]Det måste väl ändå vara en överdrift...

El Guaje:

Så jag hoppas jag slipper klättra upp på livsfarliga höjder. Sånt överlåter jag till er som kan!

Vadå kan? Är inget märkvärdigt kunnande, bara vågande eller att inte vara höjdrädd... Tror toppen på stolpen är ca 40 eller kanske 50 meter ovanför havsytan. Och när du kommit ungefär halvvägs upp så känner du hur hela stolpen skakar till för minsta lilla vindpust. Detta fick mig att nästan skita på mig första gången jag klättrade upp där, men jag vände mig rätt fort och tycker numera att det är en fröjd att vara där uppe o njuta av utsikten med musik i öronen[love]Det är så lätt att glömma att man bara är där uppe för att göra något som tar mindre än 3 minuter att göra. Men hela proceduren tar typ... 20-30 minuter, haha. 20-30 minuter för att byta en lampa som tar inte ens 3 minuter att byta... Snacka om att optimera arbetstid[bigsmile]

Nirr:

Håller ej på med sånt!!!!

Det är aldrig för sent att börja[wink]Jag är riktigt generös[cute]

Nirr:

Ska starta 1 seriöst företag som säljer snö till snölösa länder och platser

Finns det inte nån film eller tecknad om det? Nån som ville flytta ett helt isberg från nordpolen eller så till typ... sydafrika eller nåt.

Någon som känner igen det?


   
SvaraCitera

Storchen84:

Det är aldrig för sent att börja[wink]Jag är riktigt generös[wink]

[no-no][no-no][no-no][no-no]

Storchen84:

Finns det inte nån film eller tecknad om det? Nån som ville flytta ett helt isberg från nordpolen eller så till typ... sydafrika eller nåt.

ingen aning[cute]


   
SvaraCitera

Storchen84:

Vadå kan? Är inget märkvärdigt kunnande, bara vågande eller att inte vara höjdrädd...

Precis man får inte vara höjdrädd. Det finns säkert de som kan träna bort sin rädsla för sånt men jag har försökt och det går inte. Så visst är det ett kunnande, antingen kan man vara på höga höjder eller så kan man inte. Eller upp kommer man väl alltid men man ska ju klara av att göra något där uppe också.

Storchen84:

haha. 20-30 minuter för att byta en lampa som tar inte ens 3 minuter att byta... Snacka om att optimera arbetstid[bigsmile]

Hehe men så länge det funkar så! Folk ska ju vara glada att det finns människor som vill klättra så där!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Det finns säkert de som kan träna bort sin rädsla

Tror inte jag tränat bort min höjdrädsla - bara växt ur den. För jag var livrädd för höjder tills jag var ungefär 12 eller kanske 13. Sen av en slump upptäckte jag en dag att det var borta... tänkte "hmm, har inte jag varit höjdrädd så in i?"

Nirr:

[no-no]

Du vet att du vill[cute][ops][love]


   
SvaraCitera