Aviseringar
Rensa alla

säg en film man måste se innan man dör


PMR
 PMR

*följer denna tråd för eget (miss)bruk* 


   
SvaraCitera

Feberyra: Wings of Desire

Feberyra: M

Två av mina favoriter också. Tio poäng och ett papegojmärke för bra smak. Party


   
SvaraCitera

BEFORE SUNRISE, BEFORE SUNSET OCH BEFORE MIDNIGHT!

Pga. helt fantastiska filmer om kärlek som inspirerar, fascinerar och gör en alldeles bubblig i magen (obs. ej gaser).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:
BEFORE SUNRISE, BEFORE SUNSET OCH BEFORE MIDNIGHT!

Pga. helt fantastiska filmer om kärlek som inspirerar, fascinerar och gör en alldeles bubblig i magen (obs. ej gaser).

är d ngn triologi ellör?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

är d ngn triologi ellör?

Ja typ, det var egentligen bara tänkt som en film från början men sedan gjorde de uppföljare. De är inte så långa dock, går att se alla på en dag/kväll. Blink Du måste se!!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:

Ja typ, det var egentligen bara tänkt som en film från början men sedan gjorde de uppföljare. De är inte så långa dock, går att se alla på en dag/kväll. Blink Du måste se!!! 

kanske skulle priova då, men brukar ej gilla kärlek på film, d blir så cheesy


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

kanske skulle priova då, men brukar ej gilla kärlek på film, d blir så cheesy

Inte jag heller, men dessa filmer är inte som vanliga filmer. Tro miiiig! Rodnar


   
SvaraCitera

S3ON:
alla bond-filmer i sträck Rodnar

y3SK2Gy.gif


   
SvaraCitera

Även:

The Fountain (min avatar är från den filmen): mycket bra scifi om en man som vill rädda sin döende fru från cancern, i sökandet efter dödens "botemedel" dvs. källan till ett evigt liv. Det låter flummigt, och filmen är lite flummig, men den är HELT FANTASTISK så om man gillar scifi är denna film perfekt. 

Eternal Sunshine of the Spotless Mind, handlar också lite om att försöka "rädda" det som håller på att gå förlorat. Kärlek och scifi i ett, den är awesome.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:

Inte jag heller, men dessa filmer är inte som vanliga filmer. Tro miiiig! Rodnar

kan väl prova då Rodnar

Zymba:
Även:

The Fountain (min avatar är från den filmen): mycket bra scifi om en man som vill rädda sin döende fru från cancern, i sökandet efter dödens "botemedel" dvs. källan till ett evigt liv. Det låter flummigt, och filmen är lite flummig, men den är HELT FANTASTISK så om man gillar scifi är denna film perfekt. 

är den baserad på en bok? tkr jag känner igen handlingen typ

Zymba:
 
Eternal Sunshine of the Spotless Mind, handlar också lite om att försöka "rädda" det som håller på att gå förlorat. Kärlek och scifi i ett, den är awesome.

har sett den! men skulle nog inte klassa den som scifiGalen


   
SvaraCitera

Blivande_japan: har sett den! men skulle nog inte klassa den som scifi

IMDB säger Scifi! Icke! Men jag förstår vad du menar

Blivande_japan: är den baserad på en bok? tkr jag känner igen handlingen typ

Jag tror inte det Ledsen Men vet inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:

IMDB säger Scifi! Icke! Men jag förstår vad du menar
   

på riktigt!? Förvånadtror jag t.om klassat den som "fantasy" innan scifi (vilket det inte heller är) Galen


   
SvaraCitera

Nästan alla Kubricks filmer också! 2001 är en av de mest storslagna filmerna som någonsin gjorts, så om man tvunget måste välja en så blir det väl den...

Edinburgh: Två av mina favoriter också. Tio poäng och ett papegojmärke för bra smak.

Ligga? Rodnar Är beredd att göra det med alla som har en filmsmak som överlappar min, oavsett kön och sexuell läggning i övrigt osv. osv.

Blivande_japan: kanske skulle priova då, men brukar ej gilla kärlek på film, d blir så cheesy

Har inte sett den sista i trilogin än, men de två första är verkligen inte cheesy! Hatar också i regel kärleksfilmer, eftersom kärleken oftast forceras fram och tvingas på en så att man nästan kräks. Det är nog ett svårt fenomen/en svår känsla att på ett övertygande sätt förmedla genom film. Prova Wings of Desire också, fast den är dock betydligt mer pretto (på ett bra sätt enligt mig, men det faller kanske inte alla i smaken... kan tänka mig att de som inte riktigt är vana vid europeisk film har svårt för't...)!


   
SvaraCitera

Blivande_japan: "fantasy" innan scifi

hur tänker du här? förutsätter inte fantasy en fantasivärld gentemot sci-fi som endast kräver vetenskaplig spekulation(vilket filmen i fråga erbjuder då allt vetenskapligt i filmen inte är bevisat möjligt)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ply:

hur tänker du här? förutsätter inte fantasy en fantasivärld gentemot sci-fi som endast kräver vetenskaplig spekulation(vilket filmen i fråga erbjuder då allt vetenskapligt i filmen inte är bevisat möjligt)?

ska inte säga att det var jättegenomtänkt, och tycker inte egentligen fantasy är rätt beteckning heller, men tänker att de ändå befinner sig i en annan värld då de typ färdas genom minnen etc.


   
SvaraCitera