Aviseringar
Rensa alla

Säg upp era fackliga rättigheter!


Ämnesstartare

God Konsument:

Men du påstod att lagen upprätthölls med moral, vilket är skitsnack. Den upprätthålls med våld/hot om våld och har alltid gjort det.

Inte alls, den uppehålls på värderingar eller menar du att om polisen försvann skulle alla begå massa brott.

God Konsument:

Är du typ dum i huvudet eller bara ett dåligt troll?

Moral är vad man själv anser är rätt/fel, lagar är något helt annat. Lagar är uppbyggda kring den som bestämmers moral, min moral är långt ifrån likadan som lagen.

4an alltså, trevligt med så små barn här. När kommer mamma hem då?


   
SvaraCitera

God Konsument:

Vilket jävla trams. Våld har existerat lång innan fascismen ens existerade och har använts som politisk metod innan det.

Och? Fascism är en ideologi där våld används som kontrollerande inslag. Att använda sig av samma metod för att bekämpa och kontrollera denna ideologi är lika korkat. Hyckleri med andra ord. De borde bekämpa sig själva.

God Konsument:

bara ett dåligt troll?

Röstar jag på.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Lemasives:

Etik och moral är lagen, herregud går du i 4an eller?

Jag förstår vad du menar, tror jag. Du menar att lagen är baserad och skapad på etik och moral. Dvs från de lagstiftande människornas moral och etik.

God Konsument:

Moral är individuellt

Här kan vi ha en trevlig filosofisk diskussion. Påstår du att du inte påverkas av andras moral? Är det bara du som påverkar din moral? Är din vilja helt fri från påverkan? Jag lever efter att man som barn är ett blankt papper, sen påverkar omgivningen dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Jag förstår vad du menar, tror jag. Du menar att lagen är baserad och skapad på etik och moral. Dvs från de lagstiftande människornas moral och etik.

ja?


   
SvaraCitera

Lemasives:

ja?

Så har du någon ytterligare poäng eftersom att du fortfarande hävdar att God Konsument går i 4an?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

så har du någon ytterligare poäng eftersom att du fortfarande hävdar att God Konsument går i 4an?

Man bör har lärt sig det innan högstadiet eller rent av innan femman, det har han inte alltså är han för ung.


   
SvaraCitera

Lemasives:

Man bör har lärt sig det innan högstadiet eller rent av innan femman, det har han inte alltså är han för ung.

Jag tyckte visserligen att han förklarade det rätt bra;

God Konsument:

Lagar är uppbyggda kring den som bestämmers moral


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Jag tyckte visserligen att han förklarade det rätt bra;

Med tanke på att han sa emot det tidigare så nej, han verkar inte förstå att det är majoritetens vilja.


   
SvaraCitera

Lemasives:

han verkar inte förstå att det är majoritetens vilja.

Var det därför man införde FRA och IPRED-lagen menar du? Men nu är vi en del off topic. Jag slutar här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Var det därför man införde FRA och IPRED-lagen menar du?

Du menar att det är andra personen än dom vi har valt som genomförde det?


   
SvaraCitera

God Konsument:

Nej, facket är till för idioter också! (Du röstade på detta alternativ)

jag ser helst att de fackliga rättigheterna förblir en norm på arbetsmarknaden (även om de inte alltid följs). de måste därmed också hjälpa personer som står utanför fackföreningarna. dock ska de inte ha stöd från facken när det går åt helvete ifall de medvetet tar avstånd från dem.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Gör du det, ska bli kul att se alla er knäppgökar slava ihjäl er medan vi som faktiskt inser hur jävla mycket facket har gett arbetarklassen kan skratta åt er lågavlönade tolvtimmarsarbetare.

Du får också slava i tolv timmar sen när fackligt anslutna inte kan få jobb [smile]
Plus att jag troligtvis blir din chef, och då jävlar ska du få arbeta!


   
SvaraCitera

God Konsument:

Nej, facket är till för idioter också! (Du röstade på detta alternativ)

Det är teknologin som underlättar alla människors liv, inte den röda fanan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Kom att tänka på det appropå en tråd angående att facket var en hemsk och odemokratisk terroristorganisation som vill ta över världen och yadda yadda.

klockren tråd!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Ja, annars stödjer de ju sina fiender! (Du röstade på detta alternativ)

Faller sig rätt självklart att en person som är facklig motståndare knappast är medlem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Nej, facket är till för idioter också! (Du röstade på detta alternativ)

x)


   
SvaraCitera