Aviseringar
Rensa alla

Säga upp kontakten med sina syskon - hur bra kontakt har ni?


time
 time

Träffar mina syskon rätt sällan men pratar med brorsan flera gånger i veckan och syrran varje dag. Skulle inte klara mig utan dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det som flera har beskrivit här, skulle inte klara sig utan dom, sakna dom m.m känner inte jag. Jag känner inte ett tom rum efter jag sagt upp kontakten med dom, jag saknar dom inte. Jag känner mig lättad. Lättad att inte alltid behöva vara den som försöker få en bättre relation längre. Dom vet vart jag finns vilket jag sagt till dom om dom vill ändra på något av det jag har sagt men dom har inte kontaktat mig.


   
SvaraCitera

har ganska dålig kontakt med mina syskon, visserligen bor vi i olika länder och två av dem är under tio år så det beror väl mest på det. min storebror och jag pratar på facebook någon gång i månaden (det kan också gå ett halvår utan att vi hörs alls) men vi har inte setts sedan 2008 så vi är väl inte jättetighta

jag skulle absolut kunna göra som du. jag har brutit kontakten med familjemedlemmar/släktingar när jag har känt att jag har mått dåligt av vår relation. ibland har vi kunnat ta upp kontakten igen senare, vissa har jag inte hört av mig till på flera år


   
SvaraCitera

Har haft jättebra kontakt med ena, även bott hos den vid flera tillfällen under många år. Delade lägenhet i ca 1år, fett jobbigt. Men bra för den pga den hade fruktansvärt dålig smak på partners förr och jag blev som någon slags mur när de började gå åt helvete. Haft skitbra relation, känts som bästa vänner till och från.. iaf när vi bott tillsammans och särskilt när jag pluggade och var tvungen att bo i deras hus. Men vi snackar väldigt sällan nu, ingenting på ett halvår typ.

Den andra pratar jag knappt med 🙁 Vi har inte så mkt gemensamt och den flyttade hemifrån o började jobba i sthlm när den var 17 år 😛 ja var 3 då. Elr ah vi hade tight o bra relation när den var tvungen att flytta hem ett år! Hade oxo djävligt kassa partners som skrämde mig :S Den har försökt förbättra våran relation flera gånger men ja orkar inte riktigt Ledsen

det är fett synd, särskilt nu när vi bor i samma stad!


   
SvaraCitera

Har lagom kontakt, träffar syster + karl och barn några gånger i månaden


   
SvaraCitera

Träffar dom några gånger om året när vi ses hos mamma eller pappa och äter middag eller liknande som jul, midsommar, påsk och sedan lite mer på sommaren.


   
SvaraCitera
time
 time

Kalleskaviar:
Det som flera har beskrivit här, skulle inte klara sig utan dom, sakna dom m.m känner inte jag. Jag känner inte ett tom rum efter jag sagt upp kontakten med dom, jag saknar dom inte. Jag känner mig lättad. Lättad att inte alltid behöva vara den som försöker få en bättre relation längre. Dom vet vart jag finns vilket jag sagt till dom om dom vill ändra på något av det jag har sagt men dom har inte kontaktat mig.

Då tycker jag att du har gjort rätt beslut. Tumme upp Man måste inte vara bästa vänner för att man är syskon, tvärtom är det mer av en bonus. Jag kan säga att jag inte alls hade bra kontakt med mina syskon tidigare, mest på grund av ålders- (och kanske lite åsikts-)skillnader (jag är 5 år äldre än syrran och 7 år äldre än min brorsa). Nu när syrran är 19 och jag är 23 är vi ju plötsligt nästan jämnåriga och har mycket gemensamt, men så var ju inte fallet när hon var 10 och jag var 15... 


   
SvaraCitera